נקם בשוטרים הצית ניידת וירצה 20 חודשי מאסר

20 חודשים מאסר בפועל ופיצויים בסך 23 אלף שקלים, גזר אברהם אליקים, שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, על צעיר כבן 23, שהורשע בהצתה לאחר שהחליט לנקום בשוטרים ושרף ניידת משטרה.
אייל חן |
הצתה

לפני כחצי שנה במהלך הלילה בו חל ל"ג בעומר, עמד שוטר לפנות בוקר, במארב לתפיסת מפעילי נפצים. כשהתקרב אליו הנאשם, כשהוא רוכב על קורקינט ועלה חשדו של השוטר, כי הנאשם מעורב בהפעלת נפצים החליט לעכבו לבדיקה. השוטר קפץ לכיוון הנאשם, תפס אותו ביד, הנאשם נבהל ונפל מהקורקינט, דבר שעורר את כעסו.

לאחר מכן הגיעה ניידת משטרתית למקום והנאשם החליט לשלוח אש בניידת. לצורך כך ועל מנת לממש את ההחלטה, הגיע הנאשם חצי שעה מאוחר יותר אל הניידת כשהוא מצויד בבד ובמקור אש. הנאשם הדליק את הבד באמצעות מקור האש, ומשלא הצליח לפתוח את הדלת הקדמית ימנית של הניידת, הניח את הבד הבוער בסמוך לגלגל הימני קדמי של הניידת ועזב את המקום. כתוצאה ממעשיו הניידת עלתה באש.

אנשים שעברו בקרבת המקום, הבחינו באש, הזעיקו את כוחות הכיבוי שהשתלטו על האש. כתוצאה מהשריפה הוגדרה הניידת כניזוקה נזק כללי, ללא אפשרות שיקום. גובה הנזק הוערך בסך 23,843 שקלים.

התובע המשטרתי, ביקש מבית המשפט להעמיד את מתחם הענישה ההולם בעניינו של הנאשם בין 3 ל-5 שנות מאסר בפועל, בהסתמך על פסיקה אותה צירף, ולקבוע את עונשו במקום אמצעי במתחם, בצירוף ענישה נלוות הכוללת השתת קנס, פיצוי ומאסר מותנה ממושך ומרתיע. לטענתו חומרת העבירות בהן הורשע הנאשם, מובילה למסקנה לפיה רק ענישה
כבדה ומכאיבה הכוללת מאסר ארוך מאחורי סורג ובריח תהיה ענישה ראויה לצעיר.

מנגד, הסנגור ביקש לקבוע בעניין הנאשם מתחם ענישה שנע בין 9 חודשי מאסר בפועל ועד לשלוש שנות מאסר במקרים חמורים ולקבוע את עונשו של הנאשם קרוב לגבול התחתון. כן ביקש כי המאסר המותנה שיוטל יהיה מידתי, ללא הטלת קנס. עוד ביקש כי הפיצוי יהיה מידתי והוא ישולם לאחר שחרורו ממאסר כדי לא לפגוע במאמציו השיקומיים. בתום דברי הסנגור הנאשם הביע צער על מעשיו וביקש סליחה.

השופט אליקים קבע כי לעבירה קדם תכנון מוקדם, העבירה בוצעה לאחר שהנאשם נפגע לטענתו מהתנהלות שוטר והחליט לנקום ולהצית ניידת משטרה, וזמן קצר לאחר מכן הגיע לאותו מקום בו ארעה התקרית עם השוטר והצית ניידת משטרה. "הנזק שהיה עשוי להיגרם ממעשי הנאשם הוא גדול נוכח העובדה כי המערער הצית רכב בשעת לילה מאוחרת בשכונת מגורים. הנזק שנגרם בפועל הוא שניידת המשטרה נשרפה ללא אפשרות שיקום", כתב השופט אליקים והוסיף: "לא עומדת במקרה זה שאלת שיקום על הפרק בשל העובדה כי לפי התרשמות שירות המבחן קיים אצל הנאשם סיכון גבוה להישנות ביצוע עבירות בעתיד".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות