שנה מאסר לצעיר שמכר לנערים נפצים

נפצים הפכו בשנים האחרונות לרעה חולה בחברה הישראלית, פרט לבהלה שהם גורמים עם הפיצוץ הם מהווים גם סכנה לפגיעה פיזית במשתמש בהם. שופט בית המשפט השלום בירושלים, איתן כהן, גזר שנה מאסר על צעיר שמכר נפץ לנער שנפגע באורח קשה בפניו מהנפץ אותו מכר לו.
אייל חן |
נפצים

על פי כתב האישום שהוגש הצעיר החזיק בביתו בגבע בנימין, נפצים מסוגים שונים שבהזדמנויות שונות נהג למכור לילדים ונערים. לפני מספר שנים, מכר הצעיר נפצים, בכללם זיקוק דינור המכונה ״קקטוס״, לנער שהיה אז כבן 14. הנער לקח את הנפצים שרכש אל מגרש הכדורגל בישוב גבע בנימין, שם פגש במספר חברים. הנערים הדליקו את הנפצים במגרש וכשניסו להדליק את נפץ הקקטוס, עף הנפץ אל עבר פניו של אחד הנערים, פגע בעוצמה באזור עינו השמאלית והותיר רסיסים בפניו. כתוצאה מכך, אושפז הנער בבית חולים ועבר, בין היתר, ניתוח להסרת גלגל העין והכנסת שתל תוך עיני.

בעקבות כך הצעיר שמכר את הנפצים הואשם והורשע על פי הודאתו שבמעשיו עשה מעשה באש או בחומר דליק או נפיץ, בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו לחבלה, או שלא נקט אמצעי זהירות מפני סכנה מסתברת הכרוכה באש או בחומר כאמור שבהחזקתו.

בתסקיר שירות המבחן, שבוצע לצעיר, צוין שהנאשם מקבל אחריות ורואה בעבירה התנהלות שגויה שלו. לדבריו, הוא לא היה ער לסיכונים הכרוכים במכירת הנפצים לילדים וראה בכך מקור פרנסה לגיטימי. הנאשם ייחס את התנהלותו לחוסר שיקול דעת ואי הבנת ההשלכות של מעשיו. עוד מסר שחדל לעסוק בתחום זה והביע צער וחרטה על התנהלותו.

השופט איתן כהן התייחס בגזר הדין על דברי הנאשם לפיה הוא אחראי אך לא אשם, כיוון שהייתה רשלנות תורמת של הנערים באופן שבו נהגו בנפץ. "אין בידי לקבל טענה זו ומצאתי את הנאשם אחראי ואשם – כאחד. הנאשם צריך היה להבין שבהבדל ממבוגר, קטין אינו מגובש די הצורך ואינו בעל ניסיון חיים מספיק, ועל כן הוא אינו מסוגל לשקול את המעשה, להבין את השלכותיו ולהעריך את הסכנה הטמונה בו. משכך הם פני הדברים, הרי שמכירת נפץ מסוכן לקטינים, העמידה אותם בסיכון מוגבר להיפגע, סיכון אשר התממש במקרה שלפנינו", כתב השופט כהן והוסיף: "אשר למתלונן, הלה איבד את עינו השמאלית כתוצאה מפגיעת הנפץ, לאחר שהרופאים נאלצו לנתחו, להסיר גלגל העין ולהכניס לחלל העין שתל. תוצאה קשה ובלתי נסבלת זו תמשיך ללוות את המתלונן ולהכביד עליו ועל בני משפחתו עד יומו האחרון. כך שבמקרה שלפניי גם פוטנציאל החומרה וגם חומרת התוצאה, מחייבים החמרה בענישת הנאשם מטעמי גמול והרתעה".

בסיכומו של הדבר השופט כהן גזר על הנאשם 12 חודשי מאסר, מאסר על תנאי בן ארבעה חודשים למשך שלוש שנים ושלושים אלף שקלים פיצוי לנפגע העבירה.

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות