אישום: חיילים גנבו תחמושת מבסיסי צה"ל

הפרקליטות העמידה לדין 3 צעירים, תושבי אבו סנאן ושפרעם, על כך שבמהלך שירותם בסדיר ובמילואים גנבו אלפי כדורים לנשק בכמה מועדים ומכרו לגורמים עבריינים
%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%97%d7%9f |

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מאהר קיס, 21, רפיק סעב, 21, תושבי אבו סנאן ונגד סאמח שאהין, 27מ שפרעם בגין עבירות נשק וגניבה בידי עובד המדינה.

כתב האישום נגדם מתאר גניבת תחמושת בהיקף רחב מבסיסי צה"ל במהלך שירותם כחיילים במילואים ובסדיר, בכמה הזדמנויות שונות.

בפרקליטות מבקשים גם להאריך את מעצרם של השלושה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם בטענה כי ניצלו "ניצול ציני" את האמון שניתן להם, גנבו את התחמושת ומכרו אותה לגורמים עבריינים "אדישים לאפשרות שהיא תגיע גם לגורמי טרור".

לפי כתב האישום, החל מחודש אוגוסט 2021 ועד חודש ספטמבר 2022 במועדים שונים, פעל הנאשם סעב להשיג אלפי כדורים לנשק בין היתר באמצעות רכישת תחמושת מהנאשמים שאהין וקיס ומכירתה לאחרים.

במהלך התקופה הרלוונטית, שוחחו הנאשמים באמצעות יישומון "וואטסאפ" אודות החזקה, העברה, מכירה וקניית תחמושת.

בחלק מהשיחות שוחחו הנאשמים במילות קוד שונות על מנת להסתיר את מהות פעילותם.

הפרקליטות: "אפשרות סבירה שהתחמושת מגיעה גם לגורמי טרור"

לפני כחצי שנה בעת ששירת במחנה צה"ל בשומרה, נטל הנאשם קיס 2,400 כדורים לנשק בקוטר 5.56 שהינם רכוש צה"ל לפי בקשה של הנאשם סעב ובתיאום עמו לקנות את התחמושת תמורת סכום של כ- 6,000 שקלים.

במסגרת שירותי המילואים של הנאשם סעב, נטל הנאשם סעב ארבעה ארגזי מתכת (ברוסים) המכילים כ-4,000 כדורים לנשק ומסר אותם לאחר שזהותו אינה ידועה למאשימה.

התחמושת נתפסה 3 ימים אחרי במעבר בטחוני ריחן. בנוסף נטל הנאשם עוד כ-2,000 כדורים במועד אחר.

בנוסף, נטל הנאשם שאהין במסגרת שירות המילואים 3 ארגזי מתכת המכילים כ-3,000 כדורים לנשק בקוטר 5.56 שהינם רכוש צה"ל ומכר אותם לנאשם סעב תמורת אלפי שקלים.

במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה להאריך את מעצרם של השלושה עד לתום ההליכים נגדם.

בבקשת המעצר ציינו נציגי הפרקליטות כי "הנאשמים, אשר אמונים בעצמם על שלטון החוק, גנבו תחמושת מבסיסי צה"ל… תוך ניצול ציני והפרה בוטה של האמון שניתן בהם כמי שנשלחו להגן על המדינה במסגרת שירות צבאי תוך שהם מספקים תחמושת לגורמים עברייניים, ואדישים לאפשרות הסבירה שהתחמושת מגיעה גם לגורמי טרור".


עו"ד אלון ארז

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות