עשרות אלפי שקלים לקשיש שנפל מערסל בגן ציבורי בתל אביב

עיריית תל אביב תפצה בסכום של 57 אלף שקלים, קשיש בן 77, שנפל מערסל שהוצב בגן ציבורי בעיר. כך נקבע לאחרונה בהסכם פשרה בין העירייה וחברת הביטוח לפרקליטיו של הקשיש, לאחר שהגיש תביעת פיצויים נגד העירייה.
נעמה כהן |

לפני כשנתיים, ביקר האיש עם שני נכדיו בגן ציבורי בעיר ונשען על ערסל שהוצב במקום. תוך כדי ההתנדנדות, נפל האיש ונחבל בצווארו ובגבו. הוא נלקח לבית החולים איכילוב, שם אובחן כי הוא סובל מפריקה בצוואר. האיש נותח ומאז הוא סובל מכאבים תמידיים ומהגבלות בתנועות הצוואר, אינו מסוגל להרים חפצים כבדים, אינו מסוגל לבצע מאמצים גופניים ואינו יכול לבצע תרגילי כושר שביצע לפני התאונה.

באמצעות עורכי הדין ישר יעקובי ובוריס לויאב, הגיש הקשיש תביעה נגד העירייה, אליה צירף חוות דעת של מומחה בטיחות, אשר טען כי היה צורך להציב משטח הולם מתחת לערסל. לטענת התביעה, מייד לאחר התאונה העירייה אכן הציבה דשא מתחת לערסל. "רק לאחר האירוע ובאיחור, הותקן משטח דשא. לו היו פורשים את המשטח לפני האירוע, הנזק היה נמנע", כתב מומחה בטיחות בחוות דעתו והוסיף: "לא הוצב שילוט כדרישות התקן והתקנת ערסל בעל 2 נקודות עיגון במקום 4 נקודות עיגון, תרמה רבות להיווצרות התאונה, מאחר וערסל בעל 2 נקודות עיגון בלבד נוטה לחוסר יציבות והתהפכות, דבר שלא היה קורה אילו היה תפוס ב- 4 נקודות עיגון".

העירייה ביקשה בתחילה לדחות את התביעה וטענה כי מדובר בערסל שעומד בתקן ואף נבדק במסגרת בדיקה שגרתית ולא נמצאו בו כשלים. ויתכן כי הקשיש נפל כשרץ אחרי הנכדים או ניסה לטפס על הערסל. אולם זמן קצר לאחר מכן הגיעו הצדדים להסכם הפשרה והתובע פוצה ב-57,000 שקל וזאת מבלי להודות באחריות שהיא. השופט יחזקאל הראל אישר את הסכם הפשרה ונתן לו תוקף של פסק דין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות