פיצוי של 2.1 מיליון שקל לעובד שנפל מגובה ונפגע קשה

מנהל פרויקט כיבוי אש סובל מנכות של 48% בעקבות התאונה ומתמודד עם מגבלות תפקוד וצלקות בפניו. הוא יפוצה על ידי הביטוח הלאומי ועל ידי מעסיקו
מעיין לביא |

מנהל פרויקט כיבוי אש שנפל מגובה ואיבד את ההכרה יקבל פיצוי של כ-2.1 מיליון שקל, כך קבע בית המשפט. בפסק הדין שהתקבל נקבע שהעובד, אותו ייצגה עו"ד שלהבת רובין, יקבל את הפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי וממעסיקו.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רובין, התובע הינו תושב מושב בדרום, בן 76. במהלך עבודתו כמנהל פרויקט מערכת כיבוי אש בקניון באר שבע, עלה לגובה כדי הסביר לאחד הפועלים במקום את אופן העבודה. במהלך ההסבר, נטען, מעד התובע, נפל אל הקרקע ואיבד הכרתו.

כתוצאה מהנפילה, נגרמו לעובד שברים בשני שורשי כפות הידיים, שבר בצלע ימין, שבר בצלע ימין, שבר בברך שמאל, שלוש שיניים שבורות, חתכים עמוקים בפנים בצד שמאל, פגיעה בשפה העליונה, חתך מעל הגבה השמאלית ובחלק השמאלי של הסנטר ומכות יבשות בכל חלקי הגוף.

התובע הובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ושם גובסה ידיו. התובע שוחרר לביתו באותו היום והוזמן חזרה לבדיקה במחלקה אורטופדית. העובד, נטען עובד בתביעה, נאלץ להיעדר מעבודתו לתקופה ממושכת של כחצי שנה, זאת בשל הגבס בידיו וטיפולי הפיזיותרפיה שעבר.

בתביעה ציינה עו"ד רובין, שכתוצאה מהתאונה סובל התובע עד היום ממגבלות בתפקוד שתי ידיו, המביאות לכך כי חפצים נופלים מידיו. כך צוין כי הוא אינו יכול להרים חפצים, אפילו קלי משקל וכי הוא מתקשה בביצוע פעולה סיבובית. עוד הוא סובל מכאבים בשורש כפות הידיים עם חילופי מזג-אויר ומתקשה להישען על ידיו.

בנוסף, סובל התובע משפה עליונה שמוטה בצד שמאל וכן נותרה לו צלקת מאורכת המתחילה בעפעף תחתון שמאל ויורדת עד גובה השפה העליונה. הצלקת, נטען, משווה לתובע מראה מאיים ומפריעה לו בחייו החברתיים. התביעה מפרטת כי העובד גם מתמודד עם כאבי ראש עזים, המלווים בהתכווצויות מדי לילה מאזור הראש ועד לגב התחתון. כאבים אלו, כך לטענת עו"ד רובין, גורמים לתובע חוסר יכולת לעמוד או לשבת או לשכב משך זמן רב. בשל כך שנתו וערנותו הצטמצמו.

וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי קבעה את נכותו בשיעור של 48%. לתביעה צירפה עו"ד רובין גם את חוות דעתו של מומחה לאורתופדיה ולכירורגיה של היד ולפיה נקבעה לתובע נכות צמיתה של 19% חוות דעת נוספת, של מומחה לכירורגיה פלסטית, שבחן את הצלקות על פניו של העובד, קבע לו נכות של 19%.

בפסק הדין שהתקבל, אותו ניהלה עו"ד רובין, נקבע כי מנהל הפרויקט יפוצה על ידי המוסד לביטוח לאומי בסך של כ-1.8 מיליון שקלים וכי מעסיקו יפצה אותו בסכום נוסף, בגובה 277 אלף שקלים.

________________________________

עו”ד שלהבת רובין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות