האם השופט התחשב במובטל שנקנס על אי עטית מסכה?

תושב ירושלים, שאיבד את מקום עבודתו פנה לביהמ"ש בבירה וביקש להתחשב במצבו הכלכלי ולבטל את הדוח בגובה 500 שקל שניתן לו בגלל שהיה ללא מסכה
דניאל בן חמו |
קורונה מסכה מגבלות עטית מסכה
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בירושלים, פאול שטרק, דחה בקשה של מובטל, תושב ירושלים, שהגיש בקשה להישפט על דוח שקיבל בגין אי עטית מסכה והורה לו לשלם את סכום הקנס בסך 500 שקלים.

הנאשם, שקיבל דו"ח בגין אי עטית מסכה פנה לבית המשפט וביקש שיתחשבו בו בכך שהינו מובטל ולכן יש להפחית הקנס אשר יוטל עליו. הנאשם לא צירף אסמכתא בתמיכת טענותיו והורשע על יסוד הודאתו בגין עבירה אי עטית מסכה בניגוד לחוק כפי שעלה מכתב האישום.

השופט שטרק, כאמור דחה את בקשתו והורה לו לשלם את סכום הקנס המקורי כפי שעמדה על כך התביעה, אולם התחשב במצבו והסכים לפרוס את הקנס לחמישה תשלומים שווים.

"בעברות קורונה מדובר בביטחון בריאות הציבור. בהתחשב בטענת הנאשם כבעל משפחה והינו מובטל לעומת חשיבות להגן על בריאות הציבור, גוזר על הנאשם לשלם קנס מקורי בסך 500 שקלים או חמישה ימי מאסר כנגדם בהעדר פירעון הקנס", כתב השופט שטרק בגזר הדין.

בשבוע שעבר דווח כי למרות הירידה העקבית במספר הנדבקים בווירוס הקורונה וההקלה על המגבלות על הציבור ממשיכה המשטרה בחלוקת קנסות על הפרת התקנות. בשבוע שעבר רשמה המשטרה למעלה מ-2,000 דוחות לאזרחים בגין הפרת תקנות הקורונה, מרביתם על אי עטית מסיכה. המשטרה גם הגבירה את הפעילות לפיקוח ואיתור חייבי בידוד וחולים מאומתים שמפרים את התקנות ומסכנים את הציבור.

בשבוע שעבר נרשמו ע״י השוטרים 2,051 דוחות בגין הפרות של התקנות ברחבי הארץ, ובהם: 1,785 דוחות בגין אי עטית מסיכה, 111 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד, 54 דוחות בגין הפרות הגבלות המסחר, וכן 84 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי או עסקי בניגוד לתקנות. בתוך כך, בוצעו בדיקות יזומות של הימצאות בבידוד ל- 5,958 חולים מאומתים השוהים בביתם וכן לכ-17 אלף מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות