הילדה נפצעה בגן הילדים ותפוצה בלי להציג חוות דעת רפואית

ההורים טענו שהילדה נפצעה בגן, הצוות הכחיש ובית המשפט קבע כי תפוצה אף ש"אין ידיעה מה באמת קרה"
רונן לוי |
ילדים בגן שעשועים. המצולמים אינם קשורים לכתבה. צילום: חן ליאופולד, פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אורלי מור-אל, פסקה כי חברת ביטוח של גן ילדים, תפצה ילדה שנפצעה בשטח גן הילדים בסכום של כ-60 אלף שקלים. הפיצוי נפסק למרות שלא הוגשה כל חוות דעת רפואית התומכת בפציעתה של הפעוטה.

על פי התביעה שהוגשה, הילדה נפצעה בעת שהייתה בגן הילדים וכתוצאה מכך אובחן לה שבר בעצם הבריח. לטענת הוריה הגן וחברת הביטוח שמבטחת אותו אחראים לנזקים שנגרמו לילדה. מנגד, הכחישו בהנהלת הגן ובחברת הביטוח כי הפציעה התרחשה בגן.

השופטת מור-אל ציינה כי אין מחלוקת שהילדה נרשמה לגן והספיקה לשהות בו פרק זמן קצר יחסית עקב חופשות החגים. ימים ספורים לפני הפגיעה, הגיעה הילדה לגן עם חבלה באזור המצח. כשההורים נשאלו לגבי החבלה השיבו כי נפלה ממיטתה. במועד הנטען של התאונה, הובאה הילדה לגן לאחר החופשה, הצדדים חלוקים בשאלה האם מדובר ביום הראשון לאחר חופשת סוכות או שהתובעת הספיקה לבקר בגן גם יום קודם לכן. אף אחד מהצדדים לא הביא ראיה מכריעה בהקשר זה.

צוות הגן טען שבבוקר האירוע הנטען, הגיעה התובעת למקום כשהיא בוכה. צוות הגן הוסיף בעדותו כי הילדה הייתה חסרת מנוחה לאורך כל היום. אביה של הילדה, מנגד, טען שהילדה דווקא הייתה שמחה אך בכתה כשנפרדו משום שרק חזרו מחופשה והיא התקשתה להיפרד. מכלל העדויות הסתבר שצוות הגן לא התקשר להורים להתריע על מצבה של הילדה במהלך היום.

בסופו של דבר למרות שלא היה מדובר במקרה חד משמעי, העדיפה השופטת לקבל את גרסת ההורים על פני אלה של הגן. "לאחר שבחנתי בזהירות רבה את עדויות העדים ומכלול החומר שהוצג, אני קובעת שעלה בידי התובעים להוכיח באמת המידה הנדרשת בהליך האזרחי, אכן התרחש אירוע במהלכו נפגעה הילדה בעצם הבריח בעת שהותה בגן. הכרעתי זו מבוססת על מכלול הראיות הנסיבתיות והאחרות שהובאו, והתנהלות הצדדים בזמן אמת ולאחריו", כתבה השופטת.

השופטת מור-אל הוסיפה: "מדובר בתביעה אזרחית שההכרעה בה היא על פי מאזן הסתברויות ודי בכך שגרסה אחת תהא באחוז אחד סבירה יותר מרעותה. במקרה דנן בשים לב למכלול הנסיבות והעובדות שהוכחו, גרסת ההורים, המתיישבת עם התנהגותם ועם המסמכים הרפואיים, כי אכן התובעת נפגעה בגן סבירה יותר. במקרה דנן, מפאת גילה הרך, אין לילדה ידיעה או יכולת לדעת מה היו הנסיבות שגרמו לתאונה. גם להוריה, אין ולו שמץ של ידיעה מה ארע באותו יום ומה נסיבות האירוע. אין משמעות הדברים שדינה של התביעה להידחות בשל כך, כפי שטוענות הנתבעות בסיכומיהן. כאשר הנטל על הנתבעות עליהן החובה לספק את ההסברים ולהוכיח שלא התרשלו".

המסקנה אליה הגיעה השופטת מור-אל שהילדה אכן נפגעה בגן, ובשים לב למהות הפגיעה וחומרתה, ניתן לקבוע שסביר יותר שהייתה התרשלות בשמירה על הילדה. בית המשפט חייב את חברת הביטוח לשלם להורים סך של 60 אלף שקלים כולל הוצאות, מתוכם 40 אלף יועברו לחיסכון לילדה עד אשר תגיע לגיל 18.

_________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אורלי מור-אל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות