צעירה נכנסה להיריון עקב מרשם שגוי של הרופאה

במקום כדורים למניעת הריון, רשמה לה הרופאה כדורים מגבירי פוריות – והיא אמנם נכנסה להריון בתוך שבועות ספורים
מעיין לביא |

צעירה שביקשה גלולות למניעת הריון מרופאת הנשים שלה, גילתה כעבור מספר שבועות שהיא בהריון. כעת, באמצעות בא כוחה, עו"ד אפי עטייה, המתמחה ברשלנות רפואית ונזקי גוף, היא דורשת פיצויים מהרופאה לאחר שעברה הפלה ועקב הנזק הנפשי והטראומה שחוותה.

לפני מספר שנים, הגיעה צעירה לרופאת נשים לקבל מרשם לגלולות למניעת הריון. במהלך הביקור קיבלה מרשם לתרופה בשם פרוגינובה, והומלץ על ידי הרופאה ליטול אותה פעם ביום. על סמך הייעוץ של הרופאה היא החלה ליטול את הכדורים בהתאם למינון. מספר שבועות לאחר תחילת נטילת הכדורים, היא גילתה כי המחזור שלה מאחר. או אז, פנתה הצעירה וביצעה בדיקה ביתית להיריון. לתדהמתה, תוצאת הבדיקה יצאה חיובית. כדי להיות בטוחה אותה צעירה ביצעה בדיקת דם ולחרדתה הרבה גילתה כי היא אכן בתחילתו של הריון.

"מרגע גילוי ההיריון הלא רצוי התהפך עולמה של מרשתי על פיו והיא סובלת מחרדות, דיכאון ותחושה פולשנית רבתי. מרשתי, הזדעזעה עד עמקי נשמתה רק מעצם המחשבה על גילוי ההיריון הלא רצוי, מחוץ לנישואין, על ידי הוריה, משפחתה וקהילתה. כך גם העובדה כי היא תתעתד לעבור הפלה לא הרפתה את מחשבותיה והדירה שינה מעיניה" כך כתב עו"ד עטייה במכתב ההתראה ששלח לרופאה.

עוד הוסיף עו"ד אפי עטייה: "יצוין כי כל חששותיה של מרשתי התממשו, משפחתה וקהילתה מחו בזעם על "חטאה" של מרשתי. הוריה סירבו לסייע לה בהליך ההפלה, בין אם באופן כלכלי ובין אם בתמיכה נפשית, נידו אותה והרחיקו אותה מהם. לצערה הרב, ומכיוון שלא היה בדעת מרשתי ובן זוגה להביא ילד לעולם לאור גילם הצעיר והעובדה כי הם אינם נשואים, והיא עברה הפלה בשיטה של גרידה".

במכתב ההתראה ציין עו"ד עטייה, כי אין ולו אסכולה רפואית אחת, הגורסת כי הכדורים שנרשמו לצעירה משמשים אמצעי למניעת הריון. "כל רופא שאליו פנתה מרשתי נחרד לגלות כי הוצג בפניה כאילו כדורים אלו אמורים לסייע לה במניעת הריון. נהפוך הוא, ישנם מספר מומחים רפואיים בתחום הגורסים כי פעולת הכדורים לעיל מגבירה פוריות אצל נשים בגיל המעבר ובוודאי שאינה יכולה למנוע הריון".

"בשל רשלנותה של אותה רופאה נגרם למרשתי נזק נפשי קשה לצמיתות ואני מעריך בזהירות כי היא תקבל פיצוי בגובה משמעותי ביותר, בשים לב לגילה הצעיר ולנזקה הקשה" ציין עו"ד עטייה "הסך שהיא תקבל יעזור לה לשקם עצמה ולנסות להתאושש מהטראומה הנוראית".
__________________________

עו”ד אפי עטייה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות