תקף את בן הזוג הנוכחי של גרושתו וחויב באלפי שקלים

הגיע לבית בת זוגו לשעבר כדי להביא חפצים לבתם המשותפת, ותקף באלימות את בן זוגה הנוכחי
נעמה כהן |
צללית מושיט יד פתוחה

רשם בית משפט השלום בנצרת, ריאד קודסי, קבע שגבר שהגיע לבית בת זוגו לשעבר ותקף את בן זוגה הנוכחי, יפצה אותו ב-10,500 שקלים, כולל הוצאות ושכר טרחת עו"ד. המקרה ארע כאשר בן הזוג לשעבר הגיע למסור חפצים לבתם המשותפת.

התביעה הוגשה לבית המשפט בנצרת, בעקבות הרשעתו של הנתבע במסגרת תיק פלילי שדן באירוע תקיפה מלפני מספר שנים, במהלכו התפרץ הנתבע לבית התובע ותקף אותו בנוכחות ולעיני בת זוגו של התובע ובתה הקטנה. המותקף ביקש פיצוי בגין נזקיו הפיזיים, וכן פיצוי בגין פגיעה בפרטיות ובגין עוולת לשון הרע.

על פי התביעה, הנתבע הגיעה לביתה של מי שהייתה בעבר בת זוגו, והיא הכניסה אותו לביתה כדי שימסור חפצים לבתם המשותפת. אך במקום זאת הנתבע פנה אל התובע, בן זוגה הנוכחי, ובין השניים התפתח דין ודברים, במהלכו הכה בן הזוג לשעבר את התובע באגרופים בפניו וקרע את חולצתו. במעשיו גרם לו לחבלות בפניו ופגיעה בפלג גופו העליון.

בית משפט השלום בנצרת, הרשיע אותו לאחר שמצא כי הוכחו כל עובדות כתב האישום מעבר לכל ספק סביר. בתביעה טען התובע כי נגרמו לו נזקים פיזיים, וכי מעשי האקס פגעו בערכים המוגנים של פרטיות התובע, שלוות חייו וכבודו בעיני בת זוגו ובתה הקטנה, וכי מעשיו ביזו והשפילו אותו.

האקס, לא הכחיש את מעורבותו באירוע התקיפה, אך טען כי התובע לא ניזוק כלל ותביעתו לא בוססה בחוות דעת או במסמכים רפואיים המבססים את הנזק. עוד טען כי התובע הוא זה שתקף אותו ובשל קנוניה עם השוטר עוותה התמונה שהובאה בפני בית המשפט.

השופט קודסי לא קיבל את טענת האקס, לאחר שהמקרה הוכרע בפסק הדין הפלילי שניתן בעניינו. ערעור על פסק הדין הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת ונדחה, וכך גם בקשת רשות ערעור שהגיש הנתבע לבית המשפט העליון נדחתה אף היא.
"בנסיבות אלו, איני מקבל את טענת הנתבע ולפיה התובע הוא זה שתקף אותו. שעה ששלושה בתי משפט מצאו כי האשמה רובצת לפתחו של הנתבע אין בידי לקבל טענות סתמיות של הנתבע", כתב השופט קודסי, והוסיף: "הערכת הנזק הלא ממוני מסור לשיקולו של בית המשפט על פי נסיבות העניין. במקרה דנן, יש ליתן את הדעת לעובדה שהתובע הותקף לעיני בת זוגו וילדתה הקטנה, דבר אשר הוסיף לתחושה הקשה ולהשפלה שחווה התובע. אין בי ספק כי הדבר גרם למפח נפש רב אצל התובע עת נפגע בגופו לעיני יקיריו".
__________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט ריאד קורסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות