סניגורו של בעל מכה טען כי היות האשה מיוצגת ע"י עו"ד פוגע באמינותה

הבעל הורשע בתקיפת אשתו, והשופטת דחתה מכל וכל את טענת ההגנה, לפיה היותה נוכחת בעת הדיונים וכל שכן מיוצגת הינו סממן הפוגע במהימנותה
נעמה כהן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום באשקלון, ענת חולתא, הרשיעה את תושב אשקלון בתקיפת בת זוגו, איומים, תקיפה חבלנית של בת זוג והיזק לרכוש במזיד. במסגרת הסיכומים הועלו טענות של הסניגור, בנוגע לנוכחות המתלוננת בהליך, להיותה מיוצגת ולעתירה לזקוף את הדבר לחובתה, ולראות בכך סממן הפוגם במהימנותה. השופטת חולתא דחתה טענות אלה, וכתבה בהחלטתה: "יש לשמוח על כך, שהימים הרחוקים, בהם התייעצות עם עורך או ייצוג משפטי לימדו על חוסר מהימנות וחוסר ניקיון כפיים, עברו מן העולם".

על פי כתב האישום, מדובר בבני זוג שהיו נשואים ובמשך 11 שנים בין השנים 2005–2016, הגבר תקף, איים והטיל אימה על אשתו פעמים רבות, בכך שנתן לה סטירות ומשך בשיער ראשה. באחת הפעמים איים עליה ואמר: "תיזהרי את עכשיו כבר לא בהריון, אני לא אפחד לפוצץ אותך מכות להרוג אותך במכות", בפעם אחרת צעק הנאשם על האישה שאיננה יודעת לנקות ושתיכנס לחדר השינה שלהם. אז תקף אותה הנאשם בכך שמשך בשיערה והשליך אותה על המיטה, נתן לה מכות אגרוף לכיוון הרגליים, השליך אותה לעבר הרצפה, בעט ברגליה והרים אותה משיער ראשה. לאחר מכן, השליך אותה מספר פעמים על המיטה, קרע ממנה את בגדיה ונשך אותה באפה.

כחודשיים לאחר מכן, התקשרה המתלוננת לבעל בנוכחות אחיה ואמרה לו כי ברצונה לעזוב אותו. הנאשם ביקש ממנה להתלוות אליו לנסיעה במכונית, כדי שידברו על המצב ביניהם. במהלך הנסיעה, תקף הנאשם את המתלוננת, בכך שהיכה אותה. בהמשך, הוציא אותה מהמכונית, תוך שהוא תופס בשיער ראשה ובעודה שוכבת על הרצפה בעט בה במותניה. מיד ובסמוך, איים הנאשם על המתלוננת בכך שאמר לה: "את לא תחיי כדי לראות את הילדים שלך".

האישה לא התגרשה ממנו וכאשר פתחה חשבון פייסבוק. הנאשם ראה הודעת דוא"ל של המתלוננת שקשורה בחשבון הפייסבוק שלה. אז התעצבן הנאשם על כך שהמתלוננת לא מחקה את חשבון הפייסבוק שלה, חרף בקשתו ותקף אותה בכך שדחף אותה לעבר מעקה מיטת בנם, סטר לה, משך בשיער ראשה והיכה אותה בזרועות.

כשהיו בהופעה של "גאליס" יחד עם ילדיהם, ישבו במקומות שונים. בתום ההופעה, כעס הבעל על המתלוננת שלא ענתה לשיחות הטלפון ממנו. כשהגיעו למכונית, הנאשם לא איפשר למתלוננת להיכנס אליה ואיים עליה באומרו: "אוי ואבוי לך אם לא תגיעי תוך חצי שעה הביתה". מספר דקות לאחר מכן, חזר הנאשם לכיוון המתלוננת וביקש ממנה לעלות למכונית. במהלך הנסיעה, תקף הנאשם את המתלוננת בכך שהיכה ברגליה. בהמשך, בעט הנאשם בישבנה של המתלוננת כדי שתיכנס למעלית הבניין. בבית, ביקש הנאשם מהמתלוננת להיכנס לחדר, שם תקף אותה בכך שסטר פעמים רבות בפניה, היכה בה בזרועות וברגליים וכן משך בשיערה.

כתב האישום המשיך וגולל את האימה אותה עברה האשה, בין השאר כאשר הבעל תקף את המתלוננת בכך שמשך בשיער ראשה וקרע ממנה את חולצתה וחזייתה, מכיוון שלא ענתה לשיחות הטלפון ממנו, וגם כאשר נסעו ביחד עם ילדיהם ברכבם, כאשר המתלוננת יושבת במושב האחורי יחד עם הבת. במהלך הנסיעה הנאשם תקף את המתלוננת בכך שהיכה אותה בידו, ירק לכיוונה מספר פעמים וכן ניסה למשוך בשיערה.

בעת הכנות לנסיעה משפחתית ל"ימית 2000", תקף הנאשם את המתלוננת בכך שהיכה אותה בראשה, כיוון שהרעישה עם שקיות והעירה אותו. במהלך הנסיעה. כשהגיעו למקום, תקף הנאשם המתלוננת בכך שדרך על רגלה, שפך עליה כוס מים, ירק עליה והצמיד לידה בחוזקה פקק של בקבוק קולה וגרם לה בכך לחבלה של ממש בדמות שריטות על עורה.

כאמור השופטת חולתא הרשיע את הגבר בכל הסעיפים ובהכרעת הדין התייחסה כאמור לגבי זכויות נפגעי עבירה בהליך הפלילי, שיש בה עניין חשוב לציבור ובמיוחד בתיקים של אלימות במשפחה. לאחר שכאמור במסגרת הסיכומים, הועלו טענות בנוגע לנוכחות המתלוננת בהליך, להיותה מיוצגת ולעתירה לזקוף את הדבר לחובתה ולראות בכך סממן הפוגם במהימנותה. השופטת חולתא דחתה טענות אלה מכל וכל, וציינה: "יש לומר, באופן הברור ביותר, שאין מקום לזקוף לחובת נפגעת העבירה את מעורבותה בהליך ואף את החלטתה להיות מיוצגת בהליך הפלילי. מדובר בזכות חוקית של קורבן עבירה ומימוש הזכות לא ייזקף לחובתה. יש לשמוח על כך, שהימים הרחוקים, בהם התייעצות עם עורך או ייצוג משפטי לימדו על חוסר מהימנות וחוסר ניקיון כפיים, עברו מן העולם. כשם שעברו מן העולם באופן מוחלט בנוגע לייצוג נאשמים בהליך הפלילי, דומה שנחוצה תזכורת לכך, שעליה לעבור מן העולם באופן דומה גם בנוגע לנפגעי העבירה בהליך הפלילי", כתבה השופטת חולתא, והוסיפה: "יש לדחות מכל וכל את הטענה, ואת הציפייה הגלומה בה, שקורבן העבירה תמשיך לנהוג באופן כנוע, פאסיבי, חלש וקורבני גם במסגרת ההליך הפלילי, ותמשיך למלא את ה"תפקיד" שהנאשם, המקרבן האלים, ייעד לה גם כיום במסגרת ההליך המשפטי."
__________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת ענת חולתא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות