שומר שהוכה על ידי עובדים לשעבר שהחליף בתפקיד זכה לפיצוי של מעל מיליון שקלים

לאחר התביעה, שהוגשה ע"י עו"ד שלהבת רובין, הסכים הביטוח הלאומי לשלם את הפיצויים בקצבה לכל החיים בפשרה שקיבלה תוקף פס"ד
מעיין לביא |
מגדל שמירה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שומר, שנפגע קשות במהלך עבודתו על ידי מספר עובדים לשעבר, זכה לאחר תביעה אותה הגישה עו"ד שלהבת רובין, ב-1.2 מיליון שקלים פיצויים מהביטוח הלאומי, בקצבה לכל החיים.

על פי התביעה השומר, בשנות ה-50 לחייו, עבד במחצבה כמחליף לשני עובדים שפוטרו. הוא הוצב במקומם יחד עם עובד נוסף. השניים איימו על מנהל העבודה שאם לא יחזירו אותם לעבודה, תהיה אלימות. בעת שהשומר שהה במגדל השמירה עם השומר הנוסף, הגיעו השניים בשעת לילה למגדל השמירה והחלו להכות את השומר שהחליף אותם ולחבוט בו בחוזקה.

השומר ניסה לברוח מהמקום ובשארית כוחותיו ירד לרכב, אולם אז התברר כי הנתבעים לקחו את מפתחות הרכב. הוא המשיך לרוץ עד שהצליח להזעיק עזרה, התקשר למנהל העבודה וסיפר לו כי הנתבעים 2-3 תקפו אותו והרביצו לו. השומר הגיע לתחנת המשטרה, שם התלונן התובע על התקיפה.

השומר פונה לבית החולים כשהוא סובל מחבלות וטראומה. לתביעה צורפו על ידי עו"ד שלהבת רובין חוות דעת של מומחים רפואיים שבדקו אותו, ומומחה רפואי בתחום הפסיכיאטרי, שליווה את התובע מתחילת הטיפול ואבחן כי התובע סובל מהפרעת דחק פוסט טראומטית. מאז האירוע בו נפגע גופנית, הוא פחד מאוד ונמצא במצוקה נפשית קשה. עקב מחלתו תפקודו פגום קשות, לא מסוגל לעבוד ולא מתפקד בבית. על פי מצבו הנפשי הוא לא מסוגל פרנס את עצמו ועקב זכאי לקביעת אחוזי נכות ביטוח הלאומי בשיעור של 75% ולקביעת קצבת נכות.

מומחה בתחום א.א.ג. קבע בחוות דעתו כי כתוצאה מהחבלה נפגעה שמיעתו בצורה אנושה ונגרמה לו נכות צמיתה בשיעור 37%. נכותו צמיתה ואיננה ניתנת לתיקון.

עו"ד רובין ציינה בתביעה כי קיימת חובה כללית וגורפת מצד המעביד לנקוט את כל האמצעים הסבירים כדי לוודא שעובדיו יוכלו לבצע את עבודתם בתנאי בטיחות אופטימליים. "התובע יטען כי המעבידים הפרו את חובת הזהירות המוטלת עליהם כמעביד והם חבים כלפיו מכוח עוולת הרשלנות ולא סיפקו לתובע מקום עבודה בטוח והציגו בפני התובע מצג שווא כאילו מקום העבודה הינו בטוח והשומר שהוצב עימו באתר השמירה איננו ראוי לשמש כשומר, הוא אינו בעל רישיון לשאת נשק ובפועל לא נשא נשק והמעבידים לא עשו דבר על מנת למנוע את התקיפה וזאת על אף האיומים שקיבלו קודם לכן", כתבה עו"ד רובין בתביעה שהוגשה.
_________________________

עו”ד שלהבת רובין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות