מאות אלפי שקלים פיצויים לתלמידה שנפצעה ביום ספורט

התלמידה עסקה בספורט קודם, אולם לא התנסתה מעולם בקפיצה לגובה. ובכל זאת, היא שובצה לתחרות בקפיצה לגובה, ניסתה לקפוץ בפעם הראשונה בחייה ונפצעה בברך. נקבעו לה 20% נכות צמיתה
רונן לוי |
צילום: משה שי, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, מרדכי בורשטין, הורה לעירית רחובות לפצות בכ-850 אלף שקלים, כולל שכר טירחת עורך דין והוצאות, תלמידה אשר נפצעה בתחרות קפיצה לגובה, במסגרת יום ספורט בית ספרי. השופט בורשטין קבע כי לתלמידה היה אשם תורם בגובה של 20 אחוזים.

על פי התביעה, התלמידה היתה בת 16 כאשר נערך בבית הספר יום ספורט. המנצחים ביום הספורט היו אמורים להישלח לתחרות נוספת באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף במועד מאוחר יותר. מדובר בתלמידה שעסקה בפעילות גופנית מרובה קודם לכן, ואף הייתה רקדנית בלהקה בוגרת ורקדה כ-10 שעות שבועיות. היא שובצה להתחרות בקפיצה לגובה. לטענתה, היא לא למדה מעולם קפיצה לגובה, בעוד שהייתה טובה בקפיצה למרחק. לטענתה, גם המורה לחינוך גופני ידעה על כישוריה בתחום הקפיצה למרחק.

בבית המשפט התלמידה העידה כי ראתה מספר ימים לפני יום הספורט ששובצה למקצוע הקפיצה לגובה, ופנתה למורה לחינוך גופני. גם בעת ששובצה וגם ביום הספורט ביקשה שלא להתחרות בתחום זה, אך המורה דרבנה אותה להשתתף. זאת, חרף החששות שהביעה. בעניין זה, טענה המורה שהתלמידה אמרה לה שלא ביצעה קפיצות בסגנון פוסברי בעבר והביעה בפניה חששות.

בתחרות עצמה התלמידה עשתה מתיחות וחיכתה שיקראו לשמה. לטענתה, לפני התחרות לא נעשה חימום, אף שהמורים ביקשו לרוץ סביב למגרש ואמרו שמי שצריך לעשות חימום שיעשה זאת עצמאית. לפני הקפיצה היא לא קיבלה תדרוך כל שהוא, ולא ביצעה אף לא קפיצת ניסיון אחת. שהגיע התור שלה היא ניגשה בפעם הראשונה בחייה לבצע את הקפיצה, ואז רגלה הסתבכה ונתקעה, היא ניסתה בכל זאת להתרומם ולנתר, אך ללא הצלחה, ואז נפלה על מוט הרף וחשה חבלה קשה בברך.

בעקבות כך היא נפצעה, ועל פי חוות דעתו של המומחה הרפואי מטעם בית המשפט, נגרמה לה נכות רפואית צמיתה בתחום האורתופדיה בשיעור של 20% בגין פגיעה בברך, עם השפעה בינונית על כושר הפעולה הכללי.

עיריית רחובות כפרה באחריות וטענה כי הנזק שנגרם לתובעת אינו רב. עוד נטען גם להרחבת חזית, אך בית משפט דחה זאת שכן גרסת התובעת אינה שונה מכתב התביעה.

כאמור, השופט בורשטין קיבל את התביעה והעניק לתלמידה פיצוי בסך 850 אלף שקלים, כולל שכר טרחת עורך דין והוצאות, לאחר הורדת 20 אחוזים אותם קבע כאשם תורם. "לאחר שבחנתי את הראיות והטיעונים, הגעתי לכלל מסקנה לפיה יש להעדיף את גרסת התובעת לעניין אופן פציעתה ולקבוע כי עיריית רחובות התרשלה", כתב השופט בורשטין, והוסיף: "יודגש כי יש לעודד התעמלות וספורט בתוככי בית הספר, ולמקצועות אלה חשיבות רבה בפיתוחם של בני הנוער. חשיבות זו היא נחלת הכלל. פעילות ספורט מטיבה ומטבעה כרוכה בסיכונים סבירים, וייתכנו פגיעות בנסיבות רגילות וסבירות. דיני הנזיקין מכירים בהעדר אחריות מוחלטת ויש בעוולת הרשלנות כדי להגן על האינטרסים השונים המנוגדים אחד לשני. לבית הספר ולמורים חובת זהירות מושגית, שלעיתים כמוה כחובת זהירות של הורה כלפי ילדו ועליהם לנקוט באמצעי זהירות סבירים כדי למנוע פגיעה בתלמיד. על אף חשיבות פעילות הספורט והקניית הרגלי הספורט, אין חסינות מוחלטת לפגיעה בעת פעילות ספורט וייתכנו מקרים בהם תוטל חבות. כך הוא, כאשר היה מתקן לא תקין, כאשר הפיקוח לא היה מתאים לנסיבות או כאשר לא ניתנה הדרכה מספיקה".
_______________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט מרדכי בורשטין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות