3 פעילי החזית לשחרור דרום ת"א נעצרו לאחר שפרצה למעון ילדים זרים

שפי פז, דורון אברהמי ואיליה גרנטובסקי, המוכרים כפעילים נגד המהגרים הזרים נעצרו לאחר שלפי החשד פרצו למעון של עמותת יוניטף בתחנה המרכזית בתל אביב והתעמתו עם צוות ההוראה מול עשרות ילדים מבוהלים
גילי סיוון-כהן |
שפי פז באירוע מחאה ביוני 2019. צילום: פלאש 90

משטרת תל אביב מבקשת להאריך את מעצר הבית של פעילי, "החזית לשחרור דרום תל אביב", שפי פז, ודורון אברהמי, שנעצרו בחשד לאחר שנעצרו שפרצו למעון של עמותת יוניטף, בתחנה המרכזית בתל אביב והתעמתו עם הצוות במקום במחאה על פעילותם, מול עשרות ילדים מבוהלים. השופטת רונית פינצ'וק אלט, לא קיבלה את בקשת המשטרה והורתה לשחרר את פז, אברהמי וכן פעיל נוסף בשם איליה גרנטובסקי למעצר בית בן 8 ימים. השופטת עיכבה את החלטתה עד להיום בצהריים, על מנת לאפשר למשטרה לערער.

השלושה נעצרו אמש בחשד לקשירת קשר לעשות פשע, השמדת ראיות, שיבוש מהלכי משפט והשחתת פני מקרקעין, הסגת גבול פלילי, התנהגות פרועה במקום ציבורי והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים, כאשר לטענת נציג המשטרה, "השתנו הנסיבות".

"הצגתי לבית משפט את התקדמות החקירה ב-12 שעות האחרונות", הוסיף בדיון נציג המשטרה, פקד אמיתי כהן. "אם הדבר היה לפנינו לפני כן לא היו משחררים למעצר בית". לדבריו, "נפח העבירות גדל".

עו"ד הילה בן ברוך, שהגיעה גם היא לדיון, אמרה כי צריך לערוך הבחנה בין החשודים, גרנטובסקי ואברהמי לבין שפי פז. "הצורך לביצוע פעולות חקירה במהלך החקירה הן קריטיות", אמרה, "ישנן פעולות אשר עלולות להשתבש במידה וישוחררו החשודים. העובדה שמתנהלים מב"דים נוספים חלק מהעבירות המיוחסות להם מעיד על כך שהחוק לא מרתיע אותם והם ישובו לבצע את אותם עבירות".

הסניגור, טען מנגד, כי העבירות עליהם המשטרה, ביקשה אמש מעצר הן אותן עבירות שבגינן השלושה שוחררו בחמישי. "צריך לשים את הדברים בפריזמה הנכונה, אין שום דבר בעולם שאנשים נורמטיביים שתורמים לחברה, הם אנשי חוק, הם משרתים בצבא, עדיין משרתים בצבא, עושים מילואים, זה לא העבריינים הקלאסיים, בקשה למעצר לחמישה ימים היא מופרכת, ניתן לאיין זאת במסגרת בחלופת מעצר בית", אמר הסניגור.

השופטת פינצ'וק, קיבלה את דברי הסניגור וקבעה לבסוף כי ניתן לשחרר את השלושה למעצר בית. "מדובר", אמרה, "באחד מבין פעילים חברתיים שמתגוררים בדרום תל אביב המוחים בצורות שונות ביחס של הייתם של שוהים בלתי חוקיים באזור מגוריהם ואשר לטענתם הופכים את חייהם לגיהנום. הדיון של המאבק הזה מגיע חדשות לבקרים למהדורות החדשות ולדיון ציבורי. דבר אחד הוא קיומה של מחאה לפעמים נסערת שבאה לעלות סוגיות במיוחד כואבות לדיון ציבורי ולדחיפה לקבלת פתרון במישור הכלל מדינתי והממשלתי. דבר אחר הוא ביצוע עבירות במסגרת אותה מחאה ובמיוחד עבירות אשר עלולות לפגוע בביטחונם של אנשים אחרים לרבות של אותם שוהים בלתי חוקיים".
____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רונית פינצ'וק אלט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות