נכווה קשות במהלך עבודתו וזכה לפיצוי של מאות אלפי שקלים

עובד שלא קיבל הדרכה או אמצעי מיגון נאותים, נפגע קשות בתאונת חשמל. הן הביטוח הלאומי והן מקום העבודה קיבלו את חוות דעת הרופאים שהגישה פרקליטתו, ואישרו לו פיצוי הולם
דנה לווינסקי |

עובד בחברה לשירותי חשמל ושירות טכני למערכות חשמל, שנפגע במהלך עבודתו בדרום הארץ והוכר כנכה בשיעור של כ-42% לצמיתות, קיבל מהביטוח הלאומי סכום של 856,551 שקלים ומצד ג', חברת תשתיות החשמל שהיתה אחראית לחדר החשמל, סכום נוסף של 75,000 שקלים. הביטוח הלאומי ומקום העבודה קיבלו את חוות דעתם של הרופאים המומחים, אותם הציגה בתביעה עורכת הדין שלהבת רובין.

על פי התביעה, לפני מספר שנים הופסקה אספקת החשמל במספר מבנים במוסד להשכלה גבוהה, שהזמין שירות לבדיקת מערכת החשמל. למקום הגיעו מספר עובדים ובינהם התובע, וכאשר הם נכנסו לחדר החשמל מתח נמוך, ופתחו את ארון החשמל, ארע לפתע פיצוץ. כתוצאה מכך נגרמו לתובע נזקי גוף רבים.

מיד לאחר התאונה פונה התובע באמבולנס לביה"ח, לשם הגיע עם כוויות בכל הגוף, בראש ובעפעפיים ואובחן כי בגב הוא סובל מכוויות דרגה 2, ידיים וחלק קדמי דרגה 3. לאחר טיפול ראשוני הוא הועבר להמשך טיפול בבית חולים אחר. שם אושפז להשגחה והמשך טיפול ובמהלך האשפוז התובע עבר מספר בדיקות אשר אובחנו כי הוא סובל מכוויות בכל הגוף וכך בעיניים.

לאחר טיפול רפואי של מספר שבועות שוחרר התובע עם המלצות על מעקב רופא מטפל ומשככי כאבים לפי הצורך. בבדיקה שנערכה מאוחר יותר נכתב כי ישנו גירוי רב במקומות הכוויה, העור מאוד אדום והוא אינו מסוגל לעסוק בעבודתו ואף לא בעבודה מתאימה אחרת. התאונה הוכרה כ"תאונת עבודה", והמוסד לביטוח לאומי קבע לו נכויות זמניות גבוהות למשך כשנתיים ואת נכותו הצמיתה בשיעור משוקלל של כ-42 אחוזים.

בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד רובין, היא ציינה בין השאר כי התאונה נגרמה עקב רשלנותם של המעסיקים, שלא דאגו לפיקוח מהנדס חשמל מוסמך כנדרש עפ"י התקנות, לא הזהירו את התובע בצורה מספקת ולא בדקו די כי התובע יקבל הנחיות והסברים מתאימים לסוג העבודה אותה ביצע, לא הזהירו אותו בפני הסיכונים שביצוע עבודתו וחשפו אותו לסיכונים בלתי סבירים.

כאמור, בסופו של דבר, קיבל התובע מהביטוח הלאומי סכום של כ-857 אלף שקלים ומהחברה מצד ג' סכום נוסף של 75,000 שקלים.
________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%9c%d7%94%d7%91%d7%aa-%d7%a8%d7%95%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%aa%d7%90%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%98%d7%95%d7%97-%d7%9c%d7%90/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות