הקיבוצניקית שנפלה מכיסא תפוצה בעשרות אלפי שקלים

אחרי תביעה נאותה חברת הביטוח של הקיבוץ לפצות את האשה שנפגעה בתאונה תוך כדי עבודתה
דנה לווינסקי |

לבית משפט השלום בחיפה הוגשה תביעת נזקי גוף על ידי עובדת בקיבוץ מצפון הארץ, שנפגעה כאשר נפלה מהכיסא במהלך עבודתה בקיבוץ. באת כוחה של העובדת, עו"ד ימית מוריה ישראל, הצליחה להגיעה עם חברת הביטוח של הקיבוץ להסדר, לפיו העובדת תפוצה בסכום של 85 אלף שקלים.

על פי התביעה העובדת, בשנות ה-40 לחייה, ניהלה את הקיבוץ בפן החברתי, ענייני חינוך, תרבות וניהול כל מערך הכספים במחלקת הנהלת חשבונות של הקיבוץ. לפני מספר שנים, כאשר בזמן עבודתה עלתה על כיסא על מנת להחזיר קלסר למקומו על מדף גבוה, נפלה מהכיסא ונפגעה בקרסול ימין. כתוצאה מכך נגרמו לה נזקי גוף חמורים.

ממקום אירוע התאונה היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ובבדיקות נמצא כי היא סובלת משבר. לאחר שנותחה, שוחררה לחופשת מחלה של שישה שבועות. בתום אותו זמן ניתן היה לראות כי לא ניכר שיפור במצבה, וניתנה לה חופשת מחלה לחודשיים נוספים. בהמשך היא טופלה במסגרת קופת חולים, וכן ביצעה סידרת טיפולי פיזיותרפיה, ללא הטבה במצבה הבריאותי.

עו"ד ימית מוריה ישראל

התובעת, כך ציינה עו"ד מוריה ישראל, נאלצה להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות למוסד לביטוח לאומי. הוועדה קבעה כי נותרה לה נכות בשיעור של 100% למשך חודש, ובהמשך קבעה הועדה כי נותרה נכות בשיעור 10% לצמיתות. מאחר והתובעת הינה חברת קיבוץ, ומפאת חסרון כיס, נבצר להביא חוות דעת רפואית נוספת מטעמה. מה גם שכל ההכנסות שנתקבלו מביטוח לאומי, הועברו ישירות לקיבוץ. לפיכך ביקשה עו"ד מוריה ישראל להסתמך על חוות הדעת של הביטוח הלאומי.

מאז המקרה, לתובעת נגרמו הוצאות נסיעה מוגברות והוצאות רפואיות, והיא עדיין סובלת מכאבים המופיעים לאחר ישיבה ממושכת, או לחלופין עמידה למשך 20 דקות ומתחזקים באופן משמעותי סיום יום עבודה. בנוסף, סובלת התובעת מהידבקויות באזור הצלקת הניתוחית ומתחושת לחץ באזור המנותח. עוד צינה עו"ד מוריה ישראל כי עקב התאונה, הזדקקה התובעת לטיפולים רפואיים ולעזרת הזולת, והזדקקה לעזרת בני משפחה שסייעו לה לאחר התאונה.

כאמור, בסיכומו של דבר חברת הביטוח של הקיבוץ, הגיעה עם עו"ד מוריה ישראל להסדר פשרה לפיו ישולמו לתובעת 85 אלף שקלים בגין הפציעה.
__________________________

לאתר של עו"ד ימית מוריה ישראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות