היכה עובדת ביה"ח – נידון ל-10 חודשי מאסר

צעיר שהיה מאושפז בבית חולים פוריה שבצפון הורשע בתקיפת עובדת במקום ובכך שהיכה נער עד ששבר את ידו. ביהמ"ש השלום בטבריה קבע כי יפצה את השניים בכמה אלפי שקלים: "נהג באלימות פרועה כלפי הסובבים אותו"
נעמה כהן |
בית החולים פוריה

שופט בית משפט השלום בטבריה, ניר מישורי לב-טוב, גזר עשרה חודשי מאסר על צעיר תושב הצפון, שהודה והורשע בביצוע עבירות תקיפת קטין, תקיפת עובד ציבור, איומים ועוד. הצעיר שהיה מאושפז בבית חולים פוריה תקף עובדת בבית החולים ועוד נער בן 16 שהיה בבית החולים.

על פי כתב האישום המתוקן, היה הנאשם מאושפז במחלקה פנימית בבית החולים "פוריה" שבטבריה, בשלב מסוים נכנסה לאחד החדרים עובדת בית החולים ששימשה ככוח עזר במחלקה וטיפלה בחולה. בעודן בחדר נכנס הנאשם והעובדת אשר פחדה ממנו בשל מבטו, התרחקה ממנו ונכנסה בין שתי מיטות החולים שהיו במקום. הנאשם הגיע לעברה דחף אותה לאחור והיא הצליחה לחמוק. מיד לאחר מכן, ניגש הנאשם לחולה עם שתי ידיו מושטות לעברה והיא צעקה לו "אני חולה מה אתה עושה?" הנאשם הלך מעט לאחור וליטף אותה על ידה.

בעת הזאת, נטען, צעקה העובדת לעזרה בשמות חברי הצוות במחלקה והתחילה ללכת במהירות מהחדר במטרה לברוח מהנאשם והנאשם הלך במהירות אחריה. היא נכנסה לחדר רופאים ונעלה את עצמה בו ושם לחצה על לחצן המצוקה והזעיקה עזרה. הנאשם הלך מהמקום לכיוון הכניסה למחלקה, שם ראה נער בן 16 והיכה אותו עד ששבר את ידו מאבטחים שהגיעו הצליחו להשתלט עליו.

השופט מישורי לב טוב שגזר על הנאשם 10 חודשי מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי, הורה לו לפצות את הנער ב-5,000 שקלים ואת עובדת בית החולים ב-2,000 שקלים.

"עבירת תקיפת עובד ציבור", נכתב בגזר הדין, "פוגעת בערכים של שמירה על כבוד האדם, שלמות גופו ותחושת הביטחון שלו וכן ביכולתו לנהל חיים מוגנים ושלווים. קל וחומר בשעה שעסקינן בתקיפתו של עובד ציבור בהקשר לפעולות שמבצע במסגרת תפקידו ויש לשמור ולהגן על שלומם של אלו הבאים במסגרת תפקידם לדאוג לבריאות הזולת, אשת הסגל הרפואי והסדר הציבורי – מאבטח בית החולים".

"ערך מוגן נוסף הרלוונטי לענייננו", הוסיף השופט, "הינו הצורך וההכרח כי עובד ציבור יפעל לטובת הציבור לצורך קידום אינטרס הציבור מבלי שיאלץ לחשוש לשלמות הגוף , לחיים ולשלוות חייו. הנאשם פעל ללא כל סיבה נראית לעין על מנת לפגוע באשת סגל רפואי בעת טיפול בחולה וגרם לה חבלות של ממש , גרם לשבר בגופו של קטין אשר כל חטאו היה ניסיונו להניא את הנאשם מלהמשיך במעשי האלימות ותקף מאבטח בעת שזה ניסה לעשות תפקידו כדין ולהגן על אזרחים תמימים מפניו של הנאשם. הנאשם נהג באלימות פרועה כלפי הסובבים אותו באופן שיש בו כדי להפר ביטחונם של הסובבים אותו תוך פגיעה בגוף וזאת במקום בו אמורים לקבל ולתת טיפול בבריאות הזולת".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ניר מישורי לב-טוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות