החליקה על רצפה רטובה בבית החולים, ותפוצה באלפי שקלים

בדרך לבדיקת ה-CT בבית החולים רמב"ם, החליקה הנבדקת על מים שלא נוגבו מהרצפה, ותפוצה באלפי שקלים
דנה לווינסקי |

אישה שהחליקה במחלקת CT במרכז הרפואי רמב"ם ונחבלה בגב, ביד ובברך, תקבל מהמדינה ומחברת הניקיון של בית החולים 7,000 שקלים. כך פסקה שופטת בית משפט השלום בחיפה, נסרין עדוי ח'דר. לטענת האשה, התאונה אירעה לאחר שנשפכו מים מכוס שתיה במסדרון, ואיש לא ניגב אותם מהרצפה.

בפרוזדור בו נכחה התובעת ישבו מטופלים ששתו מים לפני בדיקת C.T. בשעות הצהריים, נשפכה כמות של מים מכוס שתייה. המזכירה שעוזרת לנבדקים ראתה שנשפכו מים, פנתה לחדר אחיות להביא מטלית על מנת לנגב את המים, ובו זמנית קראה בכריזה המחלקתית לפועלת ניקיון, ויצאה מחדר אחיות לכיוון הפרוזדור. אחרי דקה אחת, התובעת הלכה אחרי בעלה לכיוון חדר הבדיקה, בדרך לא שמה לב למים ברצפה, החליקה ונפלה – עוד בטרם הספיקו לייבש את המים. עוד נטען, כי מדובר היה בכמות קטנה של מים כעשירית כוס והתובעת נעלה נעלי אצבע מגומי.

התובעת טענה כי התאונה ארעה עקב התרשלותן של המדינה וחברת הניקיון, ויש לחייבן בגין הנזקים שנגרמו לה. התובעת טענה כי עקב התאונה היא סבלה מכאבים, רגישות והגבלה בתנועות הגב, ברך שמאל ויד ימין, שחייבוה להיזקק למעקב רפואי ולטיפולי פיזיותרפיה. עוד נטען, כי היא נזקקה לעזרת זולתה, ונגרמו לה הוצאות רפואיות.

מנגד, המדינה טענה כי יש לקבוע כי היא נקטה בכל האמצעים הסבירים למניעת הנזק, ולהורות על דחיית התביעה. עוד נטען, כי יש לקבוע כי מדובר בסכנה רגילה וסבירה, שאין להשית בגינה אחריות כלשהי. עוד נטען על ידי המדינה כי חברת הניקיון היא זו שהייתה אמונה על עבודות הניקיון, והיה עליה לדאוג לייבוש הרצפה באופן מיידי. בנוגע לנזקי התובעת, המדינה טענה כי מדובר בנזק של מה בכך, וגם מטעם זה יש להורות על דחיית התביעה ויתרה מכך, נטען כי התובעת ניסתה "להלביש" על התאונה את מחלת הברך ממנה סבלה עוד קודם לתאונה, ובכך היא גרמה לנתבעות הוצאות מיותרות לחלוטין.

חברת הניקיון התנערה אף היא מהתביעה, וטענה שלא היא שקבעה את הנוהג לפיו אנשים יושבים במסדרון ושותים מים לקראת בדיקה, כאשר מולם כסאות המשמשים שולחנות מאולתרים עליהם מניחים את כוסות המים. נוהג זה, שייתכן שבעטיו נשפכו המים על הרצפה מלכתחילה, כל כולו באחריות המדינה.

לאחר שהשופטת עדוי ח'דר, שקלה את טענות הצדדים, החליטה לקבל את התביעה וחייבה את המדינה לשלם לתובעת סך של 1,000 שקלים ואילו לחברת הניקיון לשלם לתובעת סך של 6,000 שקלים.
___________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת נסרין עדוי ח'דר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות