נדחתה על הסף תביעת שאול אלוביץ' לקבל פיצוי מהמדינה בשל ירידת ערך של תיק ניירות הערך

שאול אלוביץ תבע מהמדינה 10 מיליון שקלים מהמדינה בשל ירידת ערך תיק ניירות הערך שלו שנתפס במסגרת חקירת תיק 4000
רונן לוי |
שאול אלוביץ' בזמן דיון בעליון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, יעקב שפסר, מחק על הסף את תביעתו של שאול אלוביץ' לקבלת פיצוי של 10 מיליון שקלים מהמדינה בגין ירידת ערך של תיק ניירות הערך שלו, שנתפס במסגרת חקירת תיק 4000. באשר לאחיו יוסי אלוביץ', שלא נחשד בפרשה, קבע השופט כי תביעתו תימשך כסדרה.

כזכור, שאול אלוביץ' נאשם בפרשת 4000, בעבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות נוספות. במסגרת החקירה נתפסו נכסים שונים שלו, ובין היתר, נתפס תיק ניירות ערך שנוהל בחברת IBI השקעות בע"מ, והיה בבעלות משותפת של אלוביץ' ואחיו, יוסי אלוביץ', שלא חשוד בפרשה. במסגרת ההליך הפלילי גובשה בין שאול אלוביץ' לבין המדינה הסכמה, לפיה ההחזקה ברכוש התפוס שלו תוארך לתקופה אשר בסיומה, ככל ולא יסתיימו ההליכים, יוכל שאול אלוביץ' לבקש שחרור של הרכוש התפוס. כחלק מההסכם, שאול אלוביץ' התחייב "שלא לנקוט במהלך תקופת ההסכמה הליך משפטי כלשהו ביחס לרכוש התפוס, ובכלל זה הליכים שעניינם טענות לזכות ברכוש התפוס". יוסי אלוביץ' לא היה צד להסכם זה.

למרות ההסכמה, הגישו האחים אלוביץ' תביעה נזיקית בסך של 20 מיליון שקלים בגין ירידת ערך של התיק ממועד התפיסה. כאמור, השופט שפסר מחק על הסף את תביעתו של שאול אלוביץ', וקבע כי קיים אינטרס ציבורי בכיבוד הסכמים. עוד קבע ביהמ"ש כי בעוד שהמדינה ביצעה את חלקה בהסכם, כיבדה את ההבנות שהושגו ואף שינתה את מצבה לרעה כאשר שחררה לידי שאול אלוביץ' חשבונות בנק ורכב שנתפס – שאול אלוביץ' פעל, בהגשת התביעה, בניגוד להסכם עליו חתם. בית המשפט קבע כי לא ניתן להתיר חזרה של צד מהסכם מהסוג הזה, לאחר שהצד שכנגד מילא את חלקו, אלא בהתקיים נסיבות חדשות, חריגות ובלתי צפויות שאינן מתקיימות בעניינו.

עוד הוסיף בית המשפט והפנה לקושי שהעלתה המדינה, לפיו בשלב זה, בו משפטו של שאול אלוביץ' טרם החל, טרם גובש למעשה הנזק הנטען והמוכחש שלו, וייתכן שתביעתו תתברר בסופו של יום אף כתיאורטית. בעניין זה, טענה המדינה שערכו של התיק יכול לעלות חזרה לערכו במועד התפיסה וייתכן שאף למעלה מכך. השופט שפסר הדגיש כי מחיקת התביעה על הסף אינה מונעת משאול אלוביץ' לפנות בעתיד לערכאות, אולם הוא יוכל לעשות כן לאחר תקופת ההסכמה.

באשר ליוסי אלוביץ', בית המשפט קבע כי תביעתו תימשך כסדרה אך הבהיר כי אם יוסי אלוביץ' יודיע שהוא מבקש לשמור על זכותו להגיש תביעה בבוא העת יחד עם אחיו, וזאת על מנת לחסוך זמן שיפוטי, טרחה ובזבוז כפול של משאבים, בקשתו תענה בחיוב.
________________________
https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a4%d7%a8%d7%9c-%d7%98%d7%91%d7%99%d7%91-%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%93-%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9b%d7%99-%d7%93%d7%99%d7%9f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות