16 חודשי מאסר ליצחק אברג'יל: העביר סם לעצור באולם ביהמ"ש

בית משפט השלום גזר עונשי מאסר על שני עבריינים נוספים שהיו מעורבים באירוע שהתרחש במהלך הדיונים בתיק 512. השופט בארי: "אין אפשרות להשלים עם תופעה חמורה כזאת"
רונן לוי |
יצחק אברג'יל, ארכיון

שופט בית משפט השלום בתל אביב, דניאל בארי, גזר 16 חודשי מאסר בפועל על העבריין יצחק אברג'יל, 13 חודשי מאסר על ישראל אוזיפה ו-5 חודשי מאסר בפועל על דוד שיטרית. אברג'יל ואוזיפה הורשעו בכך שהכניסו לשיטרית סם במהלך דיון בבית המשפט בתיק 512.

על פי כתב האישום, אברג'יל קיבל את ארבעה כדורי סבוטקס, משכך כאבים שמשמש כתחליף להרואין, מישראל אוזיפה – שהובא לאולם בית המשפט כשהוא אזוק ובפיקוח ובין השניים הייתה מחיצת הפרדה. בשלב זה העביר אוזיפה את הכדורים לאברג'יל והוא העבירם לבן שטרית שנטל אותם. האירוע, כאמור התרחש באולם בית המשפט המחוזי, בטרם חידוש הדיון בתיק 512.

לאחר ההרשעה בשלב הטיעונים לעונש אמר הסניגור של אברג'יל: "כאשר אנשים מהסוג הזה עומדים לדין בעבירות חמורות בתיקים סבוכים, היה ראוי כי המדינה תשקול אפיק אחר של ענישה במסגרת הליכים משמעתיים כאלה ואחרים שהיו הרבה יותר אפקטיביים מניהול משפט, בזבוז משאבי ציבור עד כדי גיחוך, בזבוז יקר של משאב שאין אותו בנמצא היום, זמן שיפוטי, כסף, על הליך שאין לו שום השפעה על הנאשם. כלום. מבחינת הנאשמים זה אפילו לא טיפה בים".

דוד שיטרית שקיבל את הסם הודה במיוחס לו ואמר בבית המשפט: "זה סם תחליפי שהיה לי לעזר. אני מגיל קטן השתמשתי מהרואין, נגמלתי, התחלתי עם תחליף סם. מעל עשור הייתי נקי. הקמתי בית עם ילדים, משפחה. קרה מה שקרה, והשתדלתי לגמור עם הדבר הזה. כשהייתי בשב"ס הייתי בפרוצדורה לקבל את זה באופן מסודר. הם נוקשים בדבר הזה. זה מה שיש לי להגיד".

השופט בארי כאמור גזר עונשי מאסר על שלושת הנאשמים וכתב בהחלטתו כי מדובר בחומרה מיוחדת בביצוע העבירה של העברת סם על ידי עצור שנמצא באיזוק אלקטרוני לעצורים אחרים שעצורים עד לסיום ההליכים המשפטיים.

"אין אפשרות להשלים עם תופעה חמורה כזאת", כתב השופט, "ויש מקום לגזור עונשי מאסר משמעותיים כדי לצמצם את התופעה. הערכים המוגנים בהם פגעו הנאשמים הם מניעת הפצת סמים מסוכנים, מניעת הגעתם של סמים לתוככי בית הסוהר וכן שמירה על ניהולו התקין של הליך משפטי ללא ביצוע בירות בתוך אולם המשפטים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות