סטודנט למשפטים תובע מאות אלפי שקלים מחברתו ללימודים שפרצה למייל האישי שלו

החברה לספסל הלימודים חדרה לחשבונותיו הפרטיים, וכשתפס אותה – איימה עליו שתחשוף סודותיו
נעמה כהן |
זוג שותה קפה קורא מסמך
אילוסטרציה shutterstock

כיום, כאשר כל החיים שלנו, פשוטו כמשמעו, נמצאים ברשת, אחד הדברים היותר מלחיצים הוא שמישהו שאינו מורשה יכנס למייל ויעשה בו כשלו. צעיר תושב ירושלים למד זאת על בשרו, כאשר חברתו לספסל לימודי המשפטים (!), בחרה לפשפש בחייו באמצעות חדירה אסורה ומתמשכת למייל האישי שלו, וצפייה בתכתובותיו הפרטיות. בימים אלה הוא הגיש נגדה תביעת נזיקין בסך 300 אלף שקלים.

על פי התביעה, התובע והנתבעת הכירו כאשר למדו לתואר ראשון במשפטים. במהלך היכרותם נוצר ביניהם קשר חברי אנושי, ללא כל פן רומנטי, במסגרתו נעזרה הצעירה בתובע בעבודות ולקראת מבחנים שניגשה אליהם. את הפריצה למייל האישי שלו גילה התובע כאשר שלחה לו הנתבעת בווטסאפ,צילום מסך של התכתבות אישית מהמייל האישי שלו בינו לבין גורם שלישי (שהייתה חברתה לספסל הלימודים באותו זמן). וגם הוסיפה ושלחה באותו יום את השרשור של אותה התכתבות אישית הן למייל האישי של התובע, והן למייל האישי של הגורם השלישי.

כאשר פנה אליה הוסיפה הנתבעת ואיימה על התובע כי אם יפנה למשטרה תפיץ את כל אשר היה במייל שלו, וכמו כן שהיא שיתפה אנשים נוספים בכל אשר ראתה במייל של התובע, תוך שהיא מתרברבת ״שכל התכתבויות התובע במייל האישי שלו שמורים אצלה בתיקיות שבחיים התובע לא יוכל להגיע אליהם״ כלשונה.

"באותה עת היה ברור לתובע שהוא נפגע עבירות קשות של פגיעה בפרטיותו, ושאינו יכול לשקוט על שמריו כשהוא נתון במצב של חרדה שכזו ומוחזק במצב סחיט ומאיים על לא עוול בכפו בידי עבריינית שאף מודיעה לו ״שגנבה ממנו חומר מהמייל האישי שלו, אותו היא מחזיקה בתיקיות שבחיים לא יוכל להגיע אליהם״ ושהוא חייב לפעול ולערב בעניין זה את המשטרה באופן מיידי".

ואכן למרות איומי הנתבעת, פנה התובע למשטרה והגיש תלונה בגין עבירות מחשב, חדירה לפרטיות, ואיומים. באותה עת גם נודע לתובע, לאחר בדיקה וחקירה עצמאית שביצע, שהנתבעת נחשפה למייל שלו באמצעות פריצה אסורה מרחוק, ושהנתבעת צפתה באופן הכי אסור ומציצני במייל האישי שלו במשך תקופה ארוכה. תיק זה נחקר במשטרת ישראל במשך כמעט שנה, בין היתר בבדיקת המחשבים והטלפון הסלולרי של הנתבעת (בהן נמצאו חומרים שהנתבעת העתיקה באיסור מהמייל של התובע) ובחקירותיה באזהרה של הנתבעת ב 3 מועדים שונים, אולם, פרקליטות מחוז ירושלים החליטה לגנוז את התיק נגד הנתבעת מעילת: ״נסיבות העניין אינן מתאימות להגשת כתב אישום״.

למרות שהפרקליטות לא הגישה נגד הצעירה כתב אישום, כעת מקווה הצעיר שבהליך האזרחי יוחלט על מתי פיצוי הולם על מעשיה. "מעשיה אלו של הנתבעת הינם מחרידים וקשים כלפיו, ואין סכום שבעולם שיוכל לפצות אותו על מעשיה הקשים הללו, כאשר הנתבעת ביצעה ריגול ובילוש, אחרי התובע בצורה החמורה ביותר במשך תקופה דיי ארוכה, אך למען שערוך הסעדים יעריך כאן התובע את הנזקים שנגרמו לו, כאשר ברי כי במקרה זה מתקיימות שורת נסיבות מחמירות המצדיקות פסיקת פיצויים הולמים לטובת התובע לרבות פיצויים עונשיים", נכתב בתביעה.

 

 


השמיצו אותך? פגעו בשמך הטוב? לבחינתך זכאותך לפיצוי מהמשמיץ יש למלא השאלון

[gravityform id="17" title="false" description="false" ajax="true"]

 


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות