הילדה שברה שיניים במהלך משחק מסוכן בהפסקה, האולפנה פיצתה ב-75 אלף שקלים

הילדות התנדנדו על חבל בצורה מסוכנת, ואחת מהן נפגעה באורח קשה. לאחר הגשת התביעה הגיעו לפשרה במסגרתה פיצתה האולפנה את הילדה
נעמה כהן |
מכת מדינה. צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

מאות ילדים נפגעים מדי שנה במהלך משחקים מסוכנים בבתי ספר, אחת שכזאת, ילדה בת 13 (במועד התאונה), תלמידת אולפנה שנפגעה באורח קשה בשיניים, פוצתה ב-75 אלף שקלים.

על פי כתב התביעה, שהוגש על ידי וערכי הדין דן זילברמן וקרן פולק ממשרד עורכי הדין דן זילברמן ושות', המקרה אירע במהלך ההפסקות. הילדה שהתה עם מספר חברות לספסל הלימודים בחצר בית הספר. לצרכי שעשוע והעברת זמן ההפסקה, הציעה אחת מחברות התובעת לתלות חבל ארוך מהקומה השלישית של מבנה בית הספר, ולשלשלו למטה לחצר על מנת שהן תוכלנה, כל אחת בתורה, ולהתנדנד עליו.

כאשר הגיע תורה של התובעת, היא החלה להתנדנד ועל מנת להתנדנד חזק יותר היא נעזרה ברגלה כדי להדוף עצמה מקיר הבניין, לצורך העצמת התנופה. בו בזמן, חברה נוספת העצימה את תנופתה על ידי דחיפתה. ברם, בשלב מסוים ניתקה אחיזתה של התובעת מהחבל תוך שהיא עפה ומוטחת בעוצמה אדירה בגדר ברזל מאסיבית הסמוכה למקום המשחק ונופלת ארצה, מחוסרת הכרה, למספר דקות ומדממת דימום רב מפניה.

חברותיה אשר היו מבוהלות לאור מראה חברתן, מצאו עצמן נאלצות להתמודד עם הסיטואציה לבדן, לרבות הרמת התובעת וגרירתה לפנים בית הספר, כאשר רק אז הבחינה בהן אחת מהמורות ובמקום לקחת פיקוד ופיקוח על המקרה והתובעת, הורתה להן לשטוף את פניה השותתות דם של החברה המדממת. בזכות תושיית חברותיה שבה אט אט להכרתה והחלה להבין את אשר קרה לה, לרבות הבחנתה כי איבדה שלוש משיניה, החלה להיכנס למצב של פאניקה ובהלה.

האולפנה יצרה קשר עם האב, ובמקום להזעיק אמבולנס, הגיע האב שפינה אותה לרופא שיניים, וזה הפנה את השניים לטיפול בבית החולים. שם אובחן כי הילדה סובלת מנפיחות ושפשופים בפניה, דימום מהאף, שתי שיניים וניב עליון שבורים. הוחלט להותירה בחדר מיון עד ליום המחרת לצרכי השגחה וטיפול.

עוד עולה מגוף התביעה כי מספר דקות טרם התאונה, חלפה במקום אשת צוות, שלמרות שראתה את אותו משחק מסוכן, הרי שבמקום לעצור בעדן הסתפקה בלומר להן "רדו מן החבל", ופשוט המשיכה הלאה לענייניה. "מעבר לזריקת המשפט הסתמי, לא ביצעה אשת הצוות כל וידוא כי הפעילות אכן הופסקה לאלתר". עוד הוסיף עו"ד זילברמן בכתב התביעה: "אשת הצוות שמייצגת את האולפנה בחרה שלא לנקוט בכל פעולה חינוכית, סמכותית, שהיה מצופה ממנה לנהוג על פיה בנסיבות המקרה".

בסיכומו של דבר, בשל פציעתה של הילדה והתרשלותה של האולפנה, עוה"ד דן זילברמן וקרן פולק הגיעו, יחד עם עוה"ד שייצגו את האולפנה ולאחר חוות דעתו הרפואית של מומחה בית המשפט בתחום פה ולסת, לפשרה לפיה ישולם לתובעת פיצוי כספי בסך 75 אלף שקלים.

דן זילברמן וקרן פולק
עוה"ד דן זילברמן וקרן פולק

כבעלים ומייסד המשרד דואג עורך דין זילברמן לקחת חלק ישיר ואישי בכל הנעשה בתיקי המשרד על סניפיו (כפר סבא וגדרה) ללא יוצא מן הכלל, ובפרט בתחום התמחותו העיקרי שהינו ליווי לקוחותינו בתביעות רשלנות רפואית, נזקי גוף ורכוש, תגמולי ביטוח, משרד הביטחון, תאונות דרכים / עבודה ומימוש זכויות רפואיות על כל המשתמע מכך.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות