צה"ל לא ידיח את דובר שוברים שתיקה מתפקידו כקצין

תביעת תנועת "בצלמו" להדיח את הקצין ניר כהן נדחתה על ידי הרמטכ"ל
אייל חן |
עבר עבירות סמים כדי להשתחרר מהצבא. צילום: דובר צה"ל (למצולמים אין קשר לכתבה)
צילום: דובר צה"ל (למצולמים אין קשר לכתבה)

דובר תנועת "שוברים שתיקה", רס"ן (במיל) ניר כהן, מונה לאחרונה לשמש בשירות המילואים שלו כקצין אג"מ ביהודה ושומרון, דבר שעורר מחאה בקרב ארגוני ימין. לטענתם הדבר מהווה ניגוד ענינים חריף, וכי חיילים (שביקשו לא להיחשף) טענו שהם חוששים שניר "ילשין עליהם" ויחשוף מקרים בהם הם פעלו ואף יפעל להעמידם לדין בינלאומי.

בעקבות זאת, פנה ארגון "בצלמו" לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וטען לניגוד ענינים, וחשש מכך שהוא ישתמש בדברים שיראה נגד ישראל. היום נענה הארגון במכתב מקצינת פניות הציבור של הרמטכ"ל, שהבהירה שהצבא אינו מתערב בדיעות הפוליטיות של משרתיו. עם זאת, הנושא נבחן בקפידה וניר כהן התחייב שלא ישתף כל מידע שקיבל מהצבא לשימוש בשוברים שתיקה.

מארגון בצלמו נמסר: "אנחנו מברכים על דרישת הצבא באופן חסר תקדים מדובר שוברים שתיקה לא לערבב בין התפקידים. יחד עם זאת הדבר לא אפשרי שכן תפקידו של שוברים שתיקה הוא לפגוע ולהכפיש בחיילי צה"ל כל הזמן. ולא ניתן לערבב. ולכן חובה להדיחו מיידית מתפקידו הביטחוני הרגיש".

כאמור, רס"ן כהן ימשיך למלא את התפקיד במסגרת שירות המילואים שלו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות