חברות הביטוח נאלצות לממן בתביעות נזקי גוף גם קנאביס רפואי

כשלוש וחצי שנים לאחר שהממשלה אישרה רפורמה בתחום הקנאביס הרפואי בארץ, שהסדירה את השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, גם בתי המשפט מיישרים קו ופוסקים פיצויים ניכרים בתביעות של נזקי גוף גם לצורך רכישת קנאביס רפואי, כמובן מדובר לאותם נפגעים שהוציאו רשיון לקבלת קנאביס רפואי.
נעמה כהן |
קנאביס רפואי

מחירו של הקנאביס הרפואי האמיר בעשרות אחוזים מאז החלה הרפורמה שאושרה על ידי הממשלה ומאחר והוא לא נמצא בסל התרופות, החולים, אשר כבר עברו את המשוכה הבירוקרטית וקיבלו את הרשיון מהמדינה, מוצאים עצמם לא פעם בהוצאה ניכרת של מאות שקלים בחודש, כדי לקבל את הקנאביס הרפואי שיקל על תסמינים קשים כמו פוסט-טראומה וכאבים כרוניים.

לבתי המשפט השונים, מוגשות תביעות רבות באשר לתאונות דרכים ונזקי גוף ומאז שהחלה הרפורמה, עורכי הדין מצרפים לתביעות, גם בקשה למימון הקנאביס הרפואי, על ידי חברות הביטוח שאמורות לשלם את הפיצויים לנפגע. במספר פסקי דין שניתנו לאחרונה ניכר, כי בתי המשפט השונים הבינו כי גם קנאביס רפואי נחשב לטיפול לכל דבר. בחודש דצמבר האחרון, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, פסק סכום של 190 אלף שקל בגין הוצאות רפואיות, שעיקרן רכישת קנאביס רפואי לתובע שנפגע ברגלו ונקבעה לו נכות בשיעור 55 אחוזים, בתאונת דרכים עשר שנים קודם לכן, בעת רכב על אופנועו. לבית המשפט הוצגו אישורים שהנפגע משתמש בקנאביס רפואי, ובסופו של דבר נקבע כי הוא יקבל 500 שקל לחודש עבור הוצאות רפואיות, ובסך-הכול 190 אלף שקל, שנועדו בעיקר לרכישת קנאביס רפואי. באותו חודש גם שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, עירית כהן, פסקה לחברת הביטוח לשלם סכום של 100 אלף שקל לצעיר שנפגע בתאונת דרכים, זאת, עבור רכישת קנאביס רפואי והוסיפה עוד כמה עשרות אלפי שקלים על קנאביס שהוא רכש טרם מתן פסק הדין.

 


דחו את בקשתך לקנאביס רפואי? אפשר עדיין לערער!
בחן את סיכויי הערעור

[gravityform id="8" title="false" description="false" ajax="true"]

 


במקרה נוסף, חברת הביטוח המבטחת טענה כי הנפגע בתאונת הדרכים אינו אדם מהיימן ומספר שנים קודם לכן אף היה מכור לסמים קשים וסירבה לאשר לו כספים לקניית קנאביס רפואי ולמרות זאת, שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מרב בן-ארי, פסקה לנפגע תאונת דרכים, בן 35, פיצוי של כ- 2 מיליון שקלים, כאשר מתוכם נפסק סכום של 147 אלף שקלים לרכישת קנאביס רפואי, שאינו מצוי בסל התרופות.

 

עו"ד מירב שאולי מור מתמחה בהנפקת רישיונות קנאביס רפואי לזכאים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות