חבר מפליל חבר

צפו בתיעוד השוד – שני חברים שדדו מאפיה. בזמן שאחד הכחיש, השני הודה ואף הפליל את חברו.
ציון חן |
אזיקים

 

בתי עסק בהם העסקאות נעשות לרוב בכסף מזומן, הם תמיד יעד לשודים קלים מצידם של אלה שמחפשים "מזומן ביד ומייד". כך גם שני חברים מכפר בצפון אשר לקח למשטרה רק חודש לתפוס אותם ולהגיש נגדם כתב אישום.

חברי ילדות מכפר בצפון החליטו שמשחקי הילדות שלהם צריכים לעלות רמה, ועליהם לעשות גם משהו יותר רציני ובעל משמעות שיעיד על הקשר ביניהם. אז הם יצאו לבצע ביחד שוד. אבל כשנתפסו, האחד הכחיש, והשני הפליל את חברו והפיל אותו איתו.

באמצע חודש ינואר השנה (17.1.20) סמוך לתשע בערב, פרץ רעול פנים חמוש אל תוך מאפיה מקומית בכפר בענה הסמוכה לכרמיאל. האלמוני רעול הפנים נכנס באקדח שלוף, דרך אותו והורה באיומים ללקוחות שהיו באותה העת בעסק להתרחק ממנו ולהבין כי מדובר בשוד.

השודד דרש מהקופאית שהיתה במקום לפתוח את הקופה הרושמת ולמסור לה את הכסף המזומן שבו. הבחורה המבוהלת הביטה אל עבר המעסיק שלה, בעל המאפיה שהורה לה לעשות כדברי השודד, והיא עשתה כדבריו.
המזומן שהיה בקופה לא היה שווה את הסיכון. מדובר בסכום זעום בשביל סיכון כה גדול, שהבעלים העריך אותו בין 3000-4000 שקלים בלבד. אך השודד לקח את הכסף ונמלט בריצה החוצה מהמאפיה ונעלם.
מפרטי החקירה ומאיסוף תיעוד מצלמות האבטחה שהיו במקום ובסביבת העסק נצפה אדם נוסף אשר סייע לשודד. השניים גם נצפו כשהם בורחים ביחד מהמקום לאחר שהשודד יוצא מהמאפיה ביחד עם שללו.

חודש לאחר השוד, נעצרו שני השודדים, תושבי הכפר, צעירים בגילאי 21,26 והובאו לחקירה בתחנת משטרת מג'דל כרום. במהלך חקירתם הוטחו בשניים הראיות הקושרות אותם לשוד, עד שהשודד בן ה-21 הודה, בזמן שחברו בן ה-26, אשר איבטח אותו מחוץ למאפיה בעת ביצוע השוד, המשיך וממשיך להכחיש את מעורבותו באירוע.

במסגרת הודאתו של מבצע השוד, ערכה איתו המשטרה שיחזור לשוד אשר תאם את תיעוד מצלמת האבטחה ואת עדויות הבעלים של המאפיה, הקופאית והלקוחות המזדמנים שהיו בה באותה העת.

בחקירתו הוא גם הפליל את חברו שאיבטח אותו מחוץ למאפיה. בין השניים התקיים גם עימות בו הטיח השודד בחברו את היותו שותפו לשוד. המשטרה אף הצליחה לגבות עדויות מעדים אשר היו נוכחים בסולחה שהתקיימה בין השניים, במהלכה הודה השותף בן ה-26 בחלקו בשוד.

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים על ביצוע השוד הוגש כנגד השניים בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בחיפה. אך במהלך הדיון במעצרם ביקשו הוריו של השודד הצעיר לשחררו למעצר בית במקום לכלוא אותו.
זאת מן הטעם שהוא בן יחיד להוריו אשר מסייע לאביו החולה והמוגבל "מעצרו גורם נזק למשפחה. אין לו עבר. זו הסתבכותו הראשונה, יש לו גם חובות, כל המצב שלהם הסתבך", הסביר סניגורו של השודד לבית המשפט שדחה את בקשתו של עוה"ד, וקבע מועד לדיון מסודר בו ישמעו הטענות שעל פיהם יוחלט על המשך תנאי מעצרו במהלך משפטו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות