בית הדין הרבני חייב בעל במלוא סכום הכתובה למרות שטען שלא ידע מה הסכום שעליו חתם

יום החתונה הוא אחד הימים המאושרים בחיים, אולם כאשר מתגרשים, הבעל מגלה שהסכום בכתובה היה גבוה מדי. גבר שהתגרש ניסה לטעון בבית הדין הרבני שהוא לא ידע מה הסכום שנכתב בכתוב, אולם האישה שיוצגה על ידי עו"ד גיל אלימלך הצליחה לשכנע את בית הדין כי הם ידעו היטב מה הסכום ובית הדין חייב את הבעל במלוא סכום הכתובה.
נעמה כהן |
חתונה

בני זוג היו נשואים כעשר שנים ולאחר שהתגרשו האשה תבעה את הסכום הנקוב בכתובה 112 אלף שקלים. בעדות בבית הדין אמר הבעל כי את גובה הסכום שבכתובה קבע הרב, ולו לא היה מושג בהלכה או במה שנהוג ומה בדיוק צריך לרשום והוא פשוט חתם על זה, כי סמך על הרב כבן אדם מאמין כמו שהוא סומך עליהם. כשהרבנים תהו האם הרב שעשה את הכתובה דיבר איתו על הכתובה והסביר לו מה זה ועל מה אתה חותם ענה הבעל: "אני במעמד החתונה לאירוע הייתי באופוריה של החתונה ,הייתי בשיכרון חושים… הכתובה כתובה בארמית ,הוא הסביר לי מספר מילים מה היא אומרת אני בטח לא מבין בזה… הסכום הזה במעמד החתימה לא היה בידי מעולם ,לא מיום היוולדי ,לא בזמן שהכרתי את גרושתי ולא בזמן החתונה ולא במהלך שנות הנישואין ,מעולם לא ראיתי או חשתי או היה לי סכום כזה מיום היוולדי…".

בית הדין גבה גם את עדותה של האשה שהיתה מיוצגת כאמור על ידי עו"ד אלימלך. "אני רוצה להגיב ,תחילה לגבי הסכום יוצאים כאן נגד הסכום הכתובה שכביכול במרמה כבוד הרב שחיתן אותנו זרק סכום, אני זוכרת בוודאות את ההסבר של הרב שחיתן אותנו, הוא הסביר לנו את הסמליות… הוא סיפר ,הוא הסביר ,זה לא סתם סכום… במעמד הכתובה לא הייתי, אבל אחרי זה דיברתי עם הרב שהוא אמר ש112 אלף היה איזה הסבר תנכ"י…".

בסופו של דבר ברבנים קבעו כי אדם החותם על כתובה או שטר ומתחייב ממון אינו יכול לטעון שלא הבין מה שחתם, אדם שאין שומר תורה ומצוות אינו יכול לטעון שבמעמד החתונה אינו הבין מהי כתובה [כיון שכתובה בארמית] ומה משמעות חתימתו. "התחייבות בכתובה על סכום מופרז וגבוה של כסף, [יחסית למקרה זה] חייב הבעל במה שהתחייב, ומסקנה אפשר לומר שאמנם הבעל טוען שהיה בשיכרון חושים ולא הבין את מה שהיה אך מנגד טענתו מוכחשת על ידי האשה שאומרת בדיון "אני זוכרת בוודאות את ההסבר של הרב שחיתן אותנו ,הסביר לנו את הסמליות… ולכן דברי הבעל [שאומר לא הבנתי] מוכחשים על ידי האשה והכתובה חתומה על ידו ועל ידי העדים", כתבו הרבנים בהחלטתם. כאמור בסיכומו של דבר בית הדין הרבני הורה לשלם את מלוא סכום הכתובה בתשלומים.

 

עו"ד גיל אלימלך

משרד עורכי הדין והגישור בראשות עו"ד גיל אלימלך פועל תחת ההבנה שליווי וייצוג משפטי חייבים להינתן באופן המשרת את צרכי הלקוח על הצד הטוב ביותר מבלי לפגוע בעקרונות שלו. המשרד מסייע לאנשים במגוון רחב של תחומים משפטיים ובעזרת שיתופי פעולה עם גורמים מקצועיים מומחים, אנחנו נוודא היום שלא יהיו לך הפתעות לא נעימות מחר.


בחן את זכאותך להפחתת מזונות

[gravityform id="7" title="false" description="false" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות