ישראלי שהואשם בגרמניה ברצח תוך כדי שוד הוסגר לגרמניה

איגור גרוזדוב (אוסטרובסקי), אזרח ישראלי, המואשם בגרמניה, בעבירות של רצח, שוד, חבלה חמורה, גרם נזק לרכוש והתפרצות, הוסגר אתמול לגרמניה, לאחר ששר המשפטים, אמיר אוחנה, חתם על בקשת הסגרתו
אייל חן |

על פי בקשת ההסגרה, לפני כשנתיים במהלך יומיים, ביצע גרוזדוב, שני מעשי התפרצות, כאשר במהלך ביצועו של המעשה השני, מצא אחד מבעלי הבית את מותו. באירוע אחד נאשם גרוזדוב על ידי הרשויות בגרמניה, שהתפרץ לבית מגורים בעיר אולם, במדינת באדן וירטמברג, שבגרמניה וגנב ממנה כספים. יומיים לאחר מכן, באירוע נוסף התפרצו גרוזדוב ושותפו למעשה, לבית מגורים סמוך, שבו התגוררו קשישה שהיתה אז בת 92 ובנה. במהלך האירוע התעורר הבן, וכדי לסכל את התנגדותו, היכו אותו הפורצים מכות קשות וגררוהו במדרגות הבית לחדר אחר, שם קשרו אותו וחסמו את פיו בסרט הדבקה.

הפורצים תקפו גם את האם הקשישה וגרמו לה לחבלות ולאחר מכן נטלו מן הבית כסף ותכשיטים ונמלטו. למרות מצבה הצליחה האם הקשישה להזעיק את כוחות ההצלה. הבן פונה לבית החולים, שם נקבע מותו מפגיעות בראשו ומחנק. הפורצים עזבו את גרמניה לאיטליה, שם התפצלו דרכיהם, וגרוזדוב שב ארצה בתעודת מעבר חד פעמית שהונפקה לו במרמה בשגרירות ישראל ברומא.

בחודש מרץ, לפני כשנתיים, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בה התבקש בית המשפט להכריז על גרוזדוב בר הסגרה לגרמניה. לפני כשנה קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה. גרוזדוב, הגיש ערעור על ההחלטה ובחודש ינואר השנה, דחה בית המשפט העליון את הערעור. בהמשך חתם שר המשפטים על צו ההסגרה, ואתמול, כאמור, הוסגר גרוזדוב לגרמניה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות