כפל קנס של מיליונים למוציא חשבוניות פיקטיביות

16 מיליון שקלים קנס, ישלם יניב מועלם, שהוציא חשבוניות פיקטיביות, כך קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת עירית הוד, שדחתה את הערעור אשר הגיש מועלם נגד רשות המיסים וקיבלה את עמדת המדינה והטילה עליו כפל מס
אייל חן |

מכתב האישום האחרון שהוגש נגדו ע"י היחידה המשפטית מכס ומע"מ מחוז צפון, ברשות המיסים, עולה כי במהלך השנים 2017-2019 עסק מועלם בענף מסחר דלקים באמצעות שלוש חברות אשר בבעלותו, ובאמצעותן ביצע עבירות של קיזוז 558 חשבוניות מס פיקטיביות, בסך כולל של 433 מיליון שקלים, כשסכום המע"מ בגינן הינו בסך 62 מיליון שקל. החשבוניות נרשמו בספרי העוסק ביוזמת הנאשם, מבלי שהחברות על שמן הוצאו, ביצעו או התחייבו לבצע את העסקאות כמפורט בהן, וכל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס ולהונות את הקופה הציבורית.

מועלם עצמו ערער על החלטת רשות המיסים להטיל עליו כפל מס במסגרת פרשת הדלקים – אשר נדונה במסגרת כתב האישום הראשון שהוגש כנגד מועלם. כאמור השופטת הוד, דחתה את הערעור וקבעה כי מועלם פעל בשיטתיות, בכוונה כדי להוציא חשבוניות פיקטיביות על שמו של אחר לצורך התחמקות ממס.

"עדות המערער לא הותירה עליי רושם אמין, בלשון המעטה. אציין, כי במהלך חקירותיו סירב המערער לענות על עשרות רבות של שאלות. פעמים רבות תשובותיו היו מתחמקות ו/או לא אמינות. כמו כן, המערער לא אמר אמת בחקירתו בנוגע לשאלה האם טלפון נייד שנמצא בפח בביתו הוא שלו כאשר לבסוף הודה לאחר שנשאל האם יש טביעות אצבע שלו על המכשיר. לא עלה בידי המערער לסתור גרסאות שעלו במסגרת החקירות", כתבה השופט הוד והוסיפה: "המערער לא זימן עדים רלוונטיים וביניהם סימנדוייב ופטריקייב. זאת, אף שהגרסאות שמסרו בחקירותיהם הן מהותיות ומשמעותיות לערעור שבכותרת. העובדה שהמערער נמנע מלזמן לעדות את פטריקייב, מי שלטענתו היה הספק ו/או השותף שלו, מעוררת תמיהה וספק משמעותי ביותר לגבי גרסתו", כאמור בסיכומו של דבר, חויב מועלם בכפל מס בסך של כ-16 מיליון שקלים ותשלום הוצאות בסך 40,000 שקלים בשל ניהול ההליך המורכב אשר דרש מהמדינה השקעה מרובה בשל היקף החומר האמור בו.

נגד מועלם, תלויים ועומדים שני הליכים פליליים, בגין עבירות שונות על חוק איסור הלבנת הון, הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות