תביעה: בניתוח לשבר בירך נוצר שבר נוסף והמטופלת נותרה נכה

לא פעם אנשים נופלים ברחוב ונחבלים, לעיתים זה מסתיים בשבר כמו שקרה לאשה מבוגרת מאזור המרכז, אולם במקרה שלה על פי תביעת רשלנות רפואית שהוגשה על ידי עו"ד אביטל פז, נוצר שבר נוסף במהלך הניתוח ובמקום לתקנו בניתוח כשעוד היה ניתן, המשיכו בטיפול שמרני והאישה נותרה נכה ועם כאבים בלתי פוסקים.
רונן לוי |

לפני מספר שנים אישה נחבלה בעת נפילה ברחוב, וכאשר הגיעה לטיפול רפואי בבית החולים, היא התלוננה על כאב בירך שמאל. בצילום רנטגן שבוצע לאחר החבלה ניתן לזהות שבר רוחבי בירך השמאלית הנובע מחולשת עצם.

בעקבות כך, על פי התביעה שהוגשה על ידי עו"ד פז, בוצע ניתוח לקיבוע שבר בירך בטכניקה שגויה, בהעדר אבחנה מתאימה ובצורה רשלנית ע״י מסמר קצר ובצורה סגורה, בניגוד למקובל.

כאשר התובעת חזרה לבית החולים עם כאבים, צוין כי בצילום רגל חוזר הופיע שבר חדש באזור תחתון בו הוכנס בורג.

חרף כך לא בוצע כל דיון אבחנתי או דיווח על הכשל הניתוחי והמצב הוגדר, באופן שגוי ובלתי סביר, כמתאים להמשך טיפול שמרני ותרופתי, למרות השבר החדש.

עורכת הדין פז, הביאה חוות של מומחה לפיה מדובר ברשלנות חמורה מצד בעת ביצוע הקיבוע המרוחק במסמר במהלך התקנת בורג הנעילה הדיסטאלי, מהלך שגרם לקדיחת חורים נוספים בירך בזמן ניסיון הקיבוע, הכנסת בורג הנעילה מחוץ למקומו הנכון במסמר, ויצירת קיבוע לא יציב עם נקודת חולשה חדשה שהובילה לשבר חדש שבועיים לאחר הניתוח, ולחוסר חיבור השבר המקורי. כתוצאה מרשלנות הנתבעים, נאלצה התובעת לעבור מהלך טיפול ארוך, כואב וחסר תוחלת והיא נותרה עם נכות רפואית ותפקודית ניכרת לכל ימי חייה.

נזק מתמשך

גם היום בחלוף השנים, מצב רגלה של התובעת לא השתפר אלא במקצת ובשל השנים שעברו מהניתוח, בהם עברה מגוון טיפולים ובדיקות ללא שיפור במצבה, התובעת אובחנה כחולה כרונית. ע״פ אבחון אומדן קשישים וקיימת מסוכנות לנפילות וישנה תלות בזולת בפעולות היום יום. עוד עולה מהתביעה, עקב נכותה של התובעת ברגלה, פעילותה הצטמצמה. ומאישה שהיתה לפני האשפוז הראשון והשני אישה עצמאית עם שמחת חיים, הפכה לאישה עצובה וכאובה עקב חוסר יכולת לתפקד בשל המגבלה הגופנית.

עו"ד אביטל פז

עו"ד אביטל פז מומחית בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בכל תחומי הרפואה כולל בהריון , בלידה, באבחון מחלה, בניתוחים, באונקולוגיה, בקרדיולוגיה, ברפואת המשפחה, בבדיקות הדמיה, ברפואה פנימית, ברפואה אורולוגית , בנוירוכירוגיה, בטיפול פסיכיאטרי, בטיפולי שיניים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות