תביעה: איחור באבחון אנדומטריוזיס גרם לכך שצעירה נותרה עם נכות לצמיתות

חמש שנים עברו מהיום בו רופא בקופת החולים, חשד שהצעירה שהגיעה אליו חולה במחלת האנדומטריוזיס, עד אשר אובחנה המחלה באופן סופי על ידי מומחים, חמש שנים ארוכות שגרמו לה בין השאר לפגיעה באורח החיים ונכות רפואית של 20 אחוזים לצמיתות, כך עולה מתביעת רשלנות רפואית, שהוגשה על ידי עו"ד אביטל פז לבית משפט השלום בתל אביב.
רונן לוי |

מחלת האנדומטריוזיס הינה מחלה גניקולוגית שכיחה שאחת מכל עשר נשים בגיל הפוריות לוקה בה. המחלה מתאפיינת בהופעת תאי רירית הרחם באזורים שונים מחוץ לרחם. תאים אלה מופיעים במקומות שאינם טבעיים עבורם כגון באגן ובבטן ועקב כך יוצרים תהליך דלקתי מקומי, ציסטות, מוקדי אנדומטריוזיס רגישים והידבקויות.

על פי התביעה אותה הגישה עו"ד אביטל פז, הצעירה התלוננה על סימפטומים האופייניים לקיום אנדומטריוזיס, אולם בקופת החולים לא בוצעה האבחנה של המחלה ובניגוד למקובל לא נערכו הבדיקות המתאימות לאורך השנים.

רופא הנשים חשד

השיא היה כי חמש שנים לפני גילוי המחלה, הועלתה ע״י רופא הנשים השערה בדבר קיום המחלה, אשר תועדה בתיק הרפואי, אך לא נאמר דבר לאישה והוא לא נשלחה, בין היתר, לבדיקה לפרוסקופית והוחמצה הזדמנות לאבחן את המחלה בשלב מוקדם יחסית.

רק בעקבות החמרה במחלה ובממצאים, אובחנה רק חמש שנים אחרי מחלת האנדומטריוזיס כאשר היא היתה מאוד מפושטת.

רשלנות חמורה ומתמשכת

מחוות הדעת של המומחה, שצורפה לתביעה עולה כי מדובר במקרה של רשלנות חמורה ומתמשכת מצד הצוות הרפואי אצל הנתבעת, אשר במשך שנים רבות לא אבחן את המחלה, מחדלים אשר הביאו לכך שהמחלה החמירה והתפשטה וגזרה על הצעירה סבל מתמשך ומתגבר, לרבות, פגיעה בפוריות אשר אינה מאפשרת הריון ספונטני אלא רק בטיפולים הפריה חוץ גופית, פגיעה בכושר ההשתכרות ובאיכות החיים ואף נכות רפואית צמיתה בשיעור 20%.

עוד עולה מהתביעה כי הצעירה אשר החלה ללמוד נאלצה להעדר מהלימודים בימי המחזור החודשי, מאחר וסבלה מכאבים בלתי נסבלים אשר לא אפשרו לה לתפקד.
וכן היא לא הצליחה בשל כך לסיים את התואר ונעצר הקידום של הצעירה ונגרם נזק בלתי הפיך להמשך הקריירה ולכושר השתכרותה. היא אף נאלצה להחליף מספר מקומות עבודה לאחר שפוטרה או יצאה לחל״ת בהעדר ימי מחלה ולהקטין היקף המשרה, עקב מצבה הרפואי.

עו"ד אביטל פז

עו"ד אביטל פז מומחית בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בכל תחומי הרפואה כולל בהריון , בלידה, באבחון מחלה, בניתוחים, באונקולוגיה, בקרדיולוגיה, ברפואת המשפחה, בבדיקות הדמיה, ברפואה פנימית, ברפואה אורולוגית , בנוירוכירוגיה, בטיפול פסיכיאטרי, בטיפולי שיניים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות