עובד במדור בחינות של מכללה למשפט וסטודנט נעצרו בחשד לסחר במבחנים

סטודנט תושב רמלה ועובד במדור המבחנים של המכללה האקדמית למשפט ברמת גן נעצרו בחשד שסחרו בעותק של המבחנים בהם עמדו להיבחן הסטודנטים בתמורה לאלף שקל לטופס בחינה
ציון חן |

ביום ראשון בצהריים עצרו חוקרי מפלג ההונאה של משטרת תל אביב שני חשודים המעורבים על פי החשד במכירה של מבחנים בקורסים שונים של המכללה האקדמית ברמת גן. לטענת חוקרי המשטרה, השניים קיבלו כספים במירמה, אך בחקירתם מכחישים השניים כל קשר לחשדות נגדם.

"מדובר בחשד לעבירות מירמה וקשירת קשר להונות נגד מוסדות אקדמיים", הסביר נציג המשטרה בדיון שהתקיים ביום שני באולם המעצרים של בית המשפט בתל אביב, "החשד הוא שהחשודים חברו יחד, ומכרו מבחנים טרם בוצעו לסטודנטים".

לדברי חוקרי ההונאה של המשטרה, אחד משני העצורים, שהוא עובד במדור הבחינות של המכללה, תושב פתח תקווה בן 72, היה בעל גישה מתוקף תפקידו כאמור, לטפסי המבחנים שעתידים להגיע לסטודנטים, במקצועות השונים.

"הבחינה הועברה לסטודנט, כשהוא משלם על כל טופס מבחן סכום של אלף שקל. החשד לגבי הסטודנט שהוא השתמש באותם עותקים של טפסי מבחנים בכדי להיבחן בעצמו", הסבירה המשטרה בדיון בעניינם של השניים. נציג יחידת חקירות ההונאה גם ציין כי נבדק החשד שעוד סטודנטים קנו את עותקים של מבחנים, והנושא הזה נבדק בפעולות של זימון מעורבים נוספים החשודים בקנוניה של קניית מבחנים.

סניגורו של הסטודנט אשר נעצר, טען אל מול השופטת ענת יהב כי החשדות אותם הלקוח שלו מכחיש בתוקף עשויות לפגוע בשנת לימודיו האחרונה בה הוא נמצא כעת. "יש לו מבחן ביום ו' הקרוב, לכן אני לא יכול להסכים בשום פנים ואופן שיפגעו בלימודיו, גם אם יש למשטרה חשדות. אני מבין שיש עניינים שצריך לחקור, אבל בין זה לבין להעניש אותו שלא יוכל להגיע למכללה שלו וללימודים שלו, בית המשפט לא יכול לתת לזה יד", טען הסניגור בלהט.
סניגורו של עובד מדור הבחינות טען גם הוא מצידו כי מדובר דווקא בשערוריה מצידה של המשטרה. "השניים מכחישים לחלוטין את המיוחס להם. מדובר בחשוד בן 72 ללא שמץ של עבר פלילי, אדם סופר נורמטיבי, משפחה סופר נורמטיבית, בת עורכת דין. ההתנהלות הזו היא בלתי נסבלת", התלונן הסניגור כנגד המשטרה.

השופטת יהב לא נטתה להסכים עם טענות הסניגורים וקבעה כי השניים אשר חשודים בשערוריית המבחנים למכירה אומנם לא יכלאו, אך ישלחו למעצר בית של שבעה ימים. במסגרת החלטתה, קבעה שופטת בית המשפט כי השניים לא יוכלו להתקרב למכללה בתקופה הקרובה, והוציאה כנגד החשודים בסחר במבחנים, צו הרחקה שיפוטי מהמכללה האקדמית למשפט ברמת גן למשך 21 ימים.

אינני מסכימה עם טענות הסניגורים כי לא קיימת עילת מעצר, מכיוון שמדובר בעבירות של מירמה", נימקה השופטת את החלטתה, "זאת מן הטעם שקיימת עילת מעצר של שיבוש באופן משמעותי, זאת נוכח מורכבות החקירה וכמות המעורבים הפוטנציאלים באותן החשדות", קבעה השופטת שגם פסקה לסטודנט ולעובד המכללה, להפקיד ערבות של 5000 שקלים כל אחד, ולהפקיד גם את דרכונם במזכירות בית המשפט.

 

עו"ד ראיס אבו סייף

עו"ד ראיס אבו סייף מעדכן: הסטודנט מכחיש את הטענות. ומוסיף כי הוא אמור להיבחן במועד ב' שמחזק את דבריו שאין לתלונה כל שחר.
השופטת אפשרה לסטודנט להגיע לאקדמיה לגשת לבחינות ללא פגיע בהמשך לימודיו. בסופו של יום התברר כי מדובר בטענות סרק ובמעשיו של מרשי לא דבק רבב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות