נהגים שדרסו למוות הולכי רגל שחצו באור אדום נידונו לעבודות שירות

בתי המשפט לתעבורה בירושלים ות"א גזרו שלושה ותשעה חודשי עבודות שירות על נהגת ונהג אוטובוס שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות של הולכי רגל שחצו את הכביש באור אדום
מעיין לביא |

גם מעבר של הולך רגל באור אדום במעבר חציה, לא נותן חסינות לנהגים שפגעו בהם. באחרונה בתי המשפט לתעבורה בירושלים ותל אביב גזרו שלושה חודשי עבודות שירות ותשעה חודשי עבודות שירות על נהגת ונהג אוטובוס שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות של הולכי רגל שחצו את הכביש באור אדום.

בתאונה הראשונה, נהג אוטובוס שנסע בסמוך לאזור, בכביש 44 ממזרח למערב, התקרב סמוך לצומת עם רחוב קפלן. אותה עת, חצה במעבר חצייה באור אדום, בצומת, מימין לשמאל כיוון נסיעת הנאשם, המנוח עלי מוקדאד. האוטובוס התקרב לצומת כשהוא נוסע בנתיב השמאלי בנסיעה רצופה ובמהירות 90.5 קמ"ש ופגע בהולך הרגל עם חזית האוטובוס כתוצאה מהפגיעה הוטח המנוח לכביש ונפצע באורח אנוש. המנוח פונה באמבולנס לביה"ח שיבא תל השומר, שם נפטר כעבור זמן קצר.

כתב האישום, ייחס לנהג האוטובוס רשלנות מאחר ונהג בקלות ראש לא נתן דעתו לדרך, לא הבחין כלל במנוח שחצה לפניו, על אף העובדה כי ניתן היה להבחין בו ולמנוע את התאונה, נסע במהירות 90.5 קמ"ש במקום בו המהירות המרבית המותרת הינה 70 קמ"ש, וכן נסע כברת דרך בנתיב השמאלי על אף איסור לנהוג באוטובוס בנתיב שמאלי.

השופט אהרון האוזרמן, החליט כאמור לגזור על הנהג 9 חודשי עבודות שירות, ופסילת רשיון למשך 28 חודשים. "הגעתי למסקנה כי התאונה ארעה עקב רשלנות בדרגה שאינה גבוהה מצדו של הנאשם. אני מאמץ את ההסכמה שבין ב"כ הצדדים בדבר "אשם תורם" העולה מהתנהגותו של המנוח עובר לתאונה. כראייה לכך הסכימה המאשימה למרות מדיניות הענישה הנוהגת בתיקי ת"ד מסוג גרימת מוות ברשלנות, להסתפק בעונש מאסר שירוצה במסגרת של עבודות שירות".

בתאונת הדרכים השניה שארעה בירושלים, נהגה הנאשמת ברכבה הפרטי בנתיב הימני, מבין 4 נתיבים, של שדרות גולדה מאיר בירושלים, מכיוון שכונת רמות לכיוון הר חוצבים. היא הגיעה עם רכבה למעבר החצייה שבסמוך לצומת הרחובות גולדה מאיר ויגאל ידין במהירות של 60 קמ"ש לערך וזאת כאשר המהירות המותרת במקום היא 50 קמ"ש. באותה העת חצה באור אדום את מעבר החצייה שבנתיב נסיעתה של הנאשמת, המנוח זיאד עסקר בריצה משמאל לימין הנהגת לא הבחינה במנוח ופגעה בו, ורק לאחר הפגיעה בלמה את רכבה. בעקבות הפגיעה סבל המנוח בין היתר מחבלת ראש קשה, ונפטר לאחר מספר שעות.

לאחר הליך גישור פלילי, הודיעו הצדדים לבית המשפט כי במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו, יושתו על הנאשמת 3 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות ובנוסף, עונש פסילה מלנהוג ופיצויים למשפחת המנוח.

שופט בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, אביטל חן, אימץ את ההסדר אליו הגיעו הצדדים, גזר על הנהגת 3 חודשי עבודות שירות, שנתיים פסילת רישיון וחמשת אלפים שקלים פיצויים למשפחת המנוח. "הנאשמת אשה מרשימה וערכית, נושאת בכאב רב את אירע התאונה, מתמודדת עם תוצאותיה ואין לי ספק שתמשיך לשאת את צלקות התאונה עוד תקופה ארוכה… לאחר ששקלתי את מידת רשלנותה הנמוכה של הנאשמת באירוע, לנוכח אשמו התורם של המנוח, המחיר ששילמה הנאשמת מאז התאונה (בפרט בהתדרדרות מצבה הבריאותי והנפשי), ולנוכח הפגיעה שתיגרם לנאשמת עקב פסילת רישיונה בירידה הצפויה במשכורתה ראיתי, לחרוג מעונש פסילת החובה הקבוע בחוק ולהעמידו על 24 חודשים", כתב השופט חן בגזר הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות