תביעה: במשך שנה יש טיפטופי מים מהדירה מעל והשכנים לא מתקנים

זוג צעיר עם ילדות קטנות תבע באחרונה, תביעת נזיקין ב-110 אלף שקלים את השכנים שמעליו, לאחר שבמשך למעלה משנה הם סובלים מנזקי רטיבות בדירתם שרק הלכו והחריפו
רונן לוי |

אחת הרעות החולות במגורים עם שכנים הינה פיצוצים במערכת המים שגורמים נזק לדירה שמתחת. זוג צעיר עם ילדות קטנות תבע באחרונה, תביעת נזיקין ב-110 אלף שקלים את השכנים שמעליו, לאחר שבמשך למעלה משנה הם סובלים מנזקי רטיבות בדירתם שרק הלכו והחריפו. כעת בית המשפט בכפר סבא יצטרך להידרש לסוגיה הכואבת.

על פי התביעה מחודש אוקטובר האחרון, כל הטיח קרס מחוץ לחדר של הילדות, הנזילות התפשטו לכל הבית וכאשר התפוצץ הצינור, המים זרמו למערכת החשמל. זה קרה כבר פעמיים בשנה האחרונה. לטענתם, כבר שנה הם ביקשו מהשכנים לתקן את מערכת המים, את התשתית אך הם לא רוצים לעשות את זה. מדובר על פי התביעה שצנרת ששנה שלמה מטפטפת, והרסה את כל הדירה, חדר הילדות כבר נראה סוג של אתר בניה מאחר והכל קרס שם. לטענת בני הזוג רק לאחר שהם ערבו את העירייה וגורמים נוספים, רק אז סודרה הנזילה המרכזית ומעבר לכך הטיפטופים הקטנים ממשיכים.

שופטת בית המשפט בכפר סבא קבעה דיון דחוף בנושא, שם אמרה הנתבעת, כי הנזילה שהיתה תוקנה, ומאז שתוקנה הנזילה התחילו להיראות כתמים של יובש בין הרטיבויות, זה אומר שזה תהליך שהולך ומתייבש, זה לוקח הרבה זמן כי הרבה מים נשפכו שם כאשר הצינור היה מיובש. "אנו מתקנים את הנזקים שנגרמו, אמרנו להם ב-SMS ובע"פ, ושהכל מתייבש, כל הנזקים שהמים גרמו אנו מתקנים, כתבנו להם בלי סוף", אמרה השכנה בבית המשפט.

השופטת חגית בולמש, מינתה מהנדס בניין, כמומחה שיקבע מה צריך לעשות. כאשר הוא הגיע לדירה של התובעים, הוא כתב בחוות דעתו שיש להחליף את כל הצנרת בדירה מעל התובעים ולדבריו באם לא תוחלף הצנרת יהיה צורך לבצע חיזוקי קונסטרוקציה ואם לא יתכן והתקרה תקרוס. לדירה של הנתבעים הוא לא ניכנס מאחר והם לא איפשרו לו זאת. לאחר הגשת הדו"ח, השכנים לא קיבלו את הקביעות והחליטו למנות מומחה משלהם שיביא חוות דעת שניה. כעת הכל נמצא בהשהיה ובעלי הדירה ישנים בדירה שמלאה בעובש ורטיבות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות