ארגון בצלמו למשנה ליועמ"ש – עצרי את הקמת מכון הכושר הנפרד לנשים מוסלמיות

"כארגון זכויות אדם אמיתי אנחנו כמובן מברכים על כך מצד אחד שכן לכל אדם יש זכות לחיות כאורח חייו ואמונתו ככל שכמובן אינו פוגע בשני או מונע ממנו לקיים את חייו"
רונן לוי |

כזכור אתמול פורסם שיועמ"ש עיריית תל אביב קבע שניתן להקים חדר כושר במימון העירייה לנשים מוסלמיות

במכתב ששלח מנכ"ל הארגון למשנה ליועמ"ש דינה זילבר נכתב

כארגון זכויות אדם אמיתי אנחנו כמובן מברכים על כך מצד אחד שכן לכל אדם יש זכות לחיות כאורח חייו ואמונתו ככל שכמובן אינו פוגע בשני או מונע ממנו לקיים את חייו.

יחד עם זאת עצם ההחלטה הינה מפלה ושערוריייתית

לדוגמה אירוע משיח בכיכר שאף היה בלי מימון עירוני כלל וכלל! אלא רק רשות שימוש בשטח הציבורי.

כך גם שמחת בית השואבה שהועברה ממרחב עירוני לאולם פרטי – לטענת היועמ"ש מר עוזי סולמן בנוגע למכון הכושר שהותר יש שני סיבות. א. לא מדובר במרחב ציבורי. ב. ללא זה נשם מוסלמיות לא יבואו למכון.

טענה א שגוייה מיסודה. נכס עירוני הינו מחוייב הרבה יותר בשמירת החוק ממרחב הציבורי . לדוגמה בנכס עירוני אסור לקיים אירועים פוליטים ומפלגתיים ומחוייב לחוזר מנכ"ל משרד הפנים ובמרחב הציבורי מותר. ועוד דוגמאות רבות אחרות.

גם טענה ב לפי זה מפלה – שכן הציבור החרדי והדתי לא יבוא לאירוע של מוזיקה מעורב. בנוסף אזכיר שכבוד המשנה קבעה שחייבים לשים זמרת! באירוע עירוני אף שהוא דתי ושום דבר שימנע מהציבור הדתי לבוא לאירוע .

אולם בכלל עצם התפיסה שמרחב עירוני הינו דתי ריין (על בסיס יודן ריין )הינו שגוי חוקית ומוסרית כאחד .!וארחיב.

חופש הביטוי וזכות הציבור למחות או לקיים אירועים במרחב הציבורי כבר נקבעו בערכי יסוד . משימת השמירה על הסדר הציבורי ועל מימושה של הזכות החוקתית לחופש הביטוי וההפגנה

הן מתפקידיה המרכזיים, המובהקים והגרעיניים של עירייה מקומית בישראל: "חובתה של המדינה בהיבט ה"חיובי" של הזכות לחופש ביטוי ולהפגנה משמיעה, בין השאר, את חובתה לאפשר את מימושה של הזכות להפגנה או צעדה או כל אירוע אחר על-ידי מתן רישיון לקיום האירוע ושמירת הסדר הציבורי במהלכה .

יותר מכך מודגש שפסיקת בג"ץ בפפרשת פורום דו קיום נקבע שחובה על עירייה לממן אירועים הנוגדים את רוח העיר ואת רוח התושבים וחובה לאפשר לקבוצות מיעוט להשמיע את עמדתם.

ולכן דורש מנכ"ל בצלמו מהמשנה לקבוע שניתן יהיה לקיים אירועים בהפרדה גם בכיכר העיר ולחילופןי לאסור קיום מכון הכושר המפלה בנכס עירוני.

בסוף המכתב מדגיש מנכ"ל בצלמו שאף הגיע אליו תלונה מתושבת העיר שפנתה בשם קבוצת נשים חרדיות לעיריית תל אביב על מנת לקיים שעות נפרדות לשחיית נשים וגברים במרכז העיר במתחם TLV אך סורבה. שוב ניכר שישנה אפלייה ברורה לטובת המוסלמים ולא הדתיים. נשמח לדעת האם עיריית תל אביב מכחישה עובדה זאת וככל שלא מה ההבדל?

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות