הוריו של נער שנהרג בתאונת דרכים תבעו הפסד הכנסות בגין השנים האבודות

הוריו של נער אשר נהרג בתאונת דרכים, כאשר רכב על אופניים חשמליים, הגישו על ידי עורכת הדין גליה טירן, תביעת נזיקין, נגד חברת הביטוח, בו דרשו למרות שהיה רק נער, גם הפסדי שכר מאחר ועבד כשליח והרוויח אלפי שקלים מדי חודש.
מעיין לביא |

על פי התביעה, לפני מספר שנים, נהרג בנם בתאונת דרכים, כאשר רכב על האופניים החשמליים שברשותו.

על פי התביעה שהוגשה על ידי עורכת הדין טירן, נגד חברת הביטוח, מוטלת עליהם החובה לפצות את הוריו של הנער מכוח היותם היורשים.

בתביעה ציינה עורכת הדין טירן, כי למרות גילו הצעיר והיותו תלמיד תיכון, הנער עבד כשליח ושכרו החודשי עמד על אלפי שקלים ומאחר והתגורר בבית אימו והיה סמוך על שולחנה, היה באפשרותו לחסוך את כל הכסף שאותו הרוויח, ועל כן עד לתאריך גיוסו המשוער לצה"ל, יש להתחשב במלוא השכר כהפסד בהתאם להלכת ״השנים האבודות״.

יד ימינה של האם

עוד עלה מהתביעה כי הנער שהתגורר עם אמו מאחר והוריו היו גרושים, היה יד ימינה וסייע לה באחזקתו השוטפת של הבית וכן נהג לבצע תיקונים בעצמו, לסייע לה בקניות, סידורים, ניקיונות ובישולים וכיום האם נאלצת לתחזק את הבית בעצמה ולבצע את כל עבודות משק הבית ללא כל עזרה.

גם לאחר שירותו הצבאי, היה הנער צפוי להמשיך ולהתגורר בבית אימו, עוד מספר שנים, כל זאת עד אשר היה מוצא את בחירת לבו ועוזב את הבית וגם בתקופה הזו, על פי התביעה, הוא היה ממשיך לסייע ולעזור לאם. כך גם, לסייע לשני הוריו בעת זקנה, זאת כבן מסור. אולם בשל מותו הטראגי, בטרם עת, נמנעה מהוריו גם עזרתו וסיועו בשנות זקנתם.

עורכת הדין טירן ציינה כי פרט לפירוט הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה בסך 50 אלף שקלים, קיים גם נזק כללי של הפסד ההכנסות ופנסיה בגין השנים האבודות וכן נזק של קיצור תוחלת החיים ואובדן שירותי הבן.

פן תקדימי

כאשר ההשתכרות של צעירים שנפטרו בטרם עת מוגדר על ידי נוסחא קבועה הלוקחת בחשבון את השכר החציוני במשק ומשקללת אותו לאחר שינויים שונים בהתעלם לא פעם מפוטנציאל ההשתכרות האמיתי של המנוח, לכן עצם הגשת התביעה עם הערכת שווי השכר הנוכחי של הנער בנוסף לשכר העתידי מהווים אתגר הן לבית המשפט והן לחברת הביטוח.

כיצד יפסוק בית המשפט? נמשיך לעקוב

 

עו"ד גליה רוזנבוים-טירן

עו"ד רוזנבוים-טירן ייצגה לאורך השנים מאות תובעים, נתבעים וחברות ביטוח, באחוזי הצלחה גבוהים מאודהיא בעלת ניסיון רב בניהול תביעות בבתי המשפט, לרבות חקירות של עדים ורופאים מומחים, ניהול משא ומתן והערכת סיכונים.

 

 


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות