10 שנות מאסר ללורן אנקרי שהורשע בהריגתם של 8 בני משפחת עטר בתאונת דרכים

זאת היתה אחת התאונות המחרידות, כאשר שמונה בני משפחת עטר נהרגו בתאונה חזיתית שהתרחשה בכביש 90, בסמוך לים המלח בחודש אוקטובר 2018
מעיין לביא |

היום שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, דניאל בן טולילה, גזר עונש של 10 שנות מאסר, על לורן אנקרי, שהורשע בהריגתם של יריב ושושי עטר, יחד עם ששת ילדיהם.

בכתב האישום, יוחס לאנקרי פרט לעבירת ההריגה גם עקיפה בדרך לא פנויה וסעיפי אישום נוספים. התאונה אירעה כאשר אנקרי נהג בג'יפ, בכביש 90. מכיוון דרום לכיוון צפון, כשבגופו סם מסוכן מסוג קנביס. לצדו של אנקרי ברכב ישבה אשתו, ואילו בתו ישבה במושב האחורי. באותה העת, נהג יריב עטר ברכבו יחד עם שבעת בני משפחתו, מהכיוון הנגדי. בשלב מסוים של הנסיעה, החליט אנקרי לעקוף את הרכב שנסע לפניו בנתיב נסיעתו. הוא עבר עם הג'יפ לנתיב הנסיעה הנגדי וזאת למרות שנתיב זה לא היה פנוי בשל כך, כי אותה שעה נסע בו רכב של משפחת עטר, שכתוצאה מההתנגשות החזקה, רכבם החל לבעור, ושמונת בני משפחת עטר מצאו את מותם בסמוך לאחר ההתנגשות.

במסגרת הסדר הטיעון, ביקשה הפרקליטות להטיל על אנקרי עונש של עד 13 שנות מאסר ומנגד הסניגור דרש להסתפק בשבע שנים בכלא. השופט בן טולילה כתב בגזר הדין, כי הוא מתחשב לקולא בכך שאנקרי רץ וניסה לעזור לבני המשפחה ברכב הבוער: "חרף הקושי לעמוד על נסיבות שיכול ויפעלו לזכותו של הנאשם נוכח תוצאותיה המחרידות של התאונה, עדיין סבורני כי יש לקחת בחשבון את העובדה כי הנאשם בסמוך לאחר ההתנגשות, יצא מרכבו, רץ לעבר רכבם של המנוחים וניסה, גם אם לא בהצלחה, לחלץ מתוכו את מי מהלכודים. התנהגות זו מקבלת משנה תוקף גם על רקע העובדה כי באותה עת, אשתו ובתו נחבלו בעצמן ונזקקו לטיפול", כתב השופט בן טולילה והוסיף: "אין בכך כדי לגרוע מאחריותו המוחלטת של הנאשם לקרות התאונה, וחובתו על פי דין לסייע לאלו שבמעשיו הביא לפציעתם, אולם התנהגות שכזו אינה מובנת מאליה, בפרט נוכח התופעות המכוערות להן אנו נחשפים יותר ויותר בהן נאשמים שהיו מעורבים בתאונה בורחים מהזירה".

מנגד השופט בן טולילה ציין את עברו התעבורתי של לנקרי שכלל 22 עבירות תנועה. "ביתר שאת, יש לתת משקל ולחומרא לעברו התעבורתי של הנאשם הכולל 22 הרשעות קודמות. לא רק מספר הרשעותיו הקודמות של הנאשם עומד לו לרועץ, אלא טיבן של ההרשעות אשר 14 מתוכן (!) עניינן נהיגה במהירות מופרזת, חלקן במהירות גבוהה משמעותית מזו המותרת", נכתב בגזר הדין.

כאשר הגיע השופט לגזור את גזר הדין מאחר ומדובר בשמונה הרוגים, האם העונשים יהיו בחופף או במצטבר. "לגופם של דברים, ובעיקר נוכח שילוב קדושת החיים, קלות הדעת במעשיו של הנאשם, במכלול התנהגותו של הנאשם, סבורני כי יש מקום לצבור את העונשים בגין כל המעשים אף שלא מדובר בצבירה מלאה אלא כזו הכוללת בתוכה גם חפיפה מסוימת. זו הדרך שהותוותה בפסיקה במקרים אחרים וזו הדרך שנכון וראוי לילך במקרה הנדון", כתב השופט בן טולילה והוסיף: "בעניין אחרון זה, ישנו קושי ממשי לכמת את התוצאות הקשות ומספר ההרוגים למספר השנים שייגזרו על הנאשם. אין המדובר בנוסחה מתמטית, ואל לו לבית המשפט לערוך מכפלה ובה יחס ליניארי ישיר של מספר הקרבנות כפול מספר השנים".

כאמור בסופו של דבר, השופט גזר 10 שנות מאסר על לנקרי, 22 שנה פסילה בפועל מלהחזיק או מלהוציא רישיון נהיגה וכן פיצוי בסך של 150,000 שקלים למשפחת ההרוגים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות