זה היה שוד אלים במיוחד של בני זוג מבוגרים:

במשך דקות ארוכות במהלך השוד, קבוצה של שלושה שודדים רעולי פנים איימו בסכינים, תקפו והפחידו בני זוג קשישים – הבעל בן 76 והאישה בת 69 ממושב חגור
אייל חן |

הם כפתו את ידיהם של בני הזוג ואף הניחו ניר דבק על פיותיהם כדי למנוע מהם לזעוק לעזרה. במשך דקות ארוכות הפכו השודדים את הבית של זוג הקשישים נטלו כמה אלפי שקלים ואלף דולר במזומן הם לא הסתפקו בכך ושדדו את התכשיטים שענדה האישה ואת השעון של הבעל. במשך כל מהלך השוד דאגו השודדים להצמיד לצווארם של בני הזוג ואף לנפנף באוויר עם הסכינים שאחזו בידיהם.

לאחר יותר משלושה חודשים של חקירה הודיעה היום המשטרה כי פענחה את השוד של בני הזוג במושב חגור בשרון שניים מהחשודים במעשה תושב כפר קאסם ותושב השטחים בשנות העשרים לחיהם נעצרו וכבר מחר בבוקר יוגשו נגדם כתבי אישום.שני חשודים נוספים אחד שהיה בתוך הדירה ונוסף ששימש כנהג רכב מילוט נמצאים בבריחה אולם זהותם ידועה למשטרה ומתנהל אחריהם מצוד.

תחילת הפרשה ב22 לנובמבר 2019. לפנות בוקר, התקבל במשטרת מחוז המרכז דיווח על התפרצות לדירה במושב חגור. מבדיקה ראשונית של שוטרים שהגיעו למקום התברר כי מספר חשודים פרצו לדירת קשישים ביישוב, איימו על בני הזוג עם סכינים ושדדו אותם.

בשל חומרת המעשה ורמת האלימות כלפי הקשישים הוחלט במשטרה להעניק עדיפות גבוהה לחקירת האירוע. תוך מתן אישור להפעיל שימוש במיטב האמצעים המודעינים והטכנולוגיים של המשטרה , כולל שימוש באמצעים היכון, ומערכות סיגנט מתקדמות בנסיון לאתר את החשודים במעשה ולאיסוף ראיות נגד החשודים.

מחקירת האירוע התברר כי החשודים פרצו לפנות בוקר לדירתם של בני זוג קשישים מחגור הבעל בן 76 והאישה בת 69 בזמן שהזוג ישב בסלון ביתם. החשודים פרצו לדירה רעולי פנים דרך חלון המטבח כשהם מצויידים בידיהם בסכינים. עוד עלה מהחקירה כי החשודים קשרו את ידיו של הקשיש באמצעות שרוך נעלים ואילו את הקשישה קשרו בידיה באמצעות כבל של טלפון. החשודים אף הדביקו בד ונייר דבק לפיהם של הקשישים תוך שהם מאיימים עליהם ומכוונים לעברם סכין.

עוד עלה בחקירה כי החשודים מיד לאחר שפרצו לדירה אמרו לקשיש: "שב אני אומר לך, זה שוד" ושדדו מהבית כסף מזומן בסך של שבעת אלפים שח ואלף דולר עוד הם שדדו מהקשישה צמידים שענדה לידיה ואת השעון שענד הקשיש לידו וכן שדדו 5 מכשירי טלפון ותכשיטים נוספים. בהמשך, אחד החשודים במטרה להפחיד דקר את הספה בסכין שהחזיק בידו תוך כדי שהוא מאיים על הקשיש.
במהלך השוד, החשודים הצמידו סכין לעבר הקשישים ואיימו עליהם כי ישחטו אותו וכי אם יזוזו, ידקרו אותם.

חוקרי המשטרה הצליחו בחקירה מאומצת להתחקות אחר פעילות החשודים והתברר כי ליישוב הגיעו 4 חשודים ברכב, אחד מהם נשאר לשמור על הרכב שחנה מחוץ ליישוב ו-3 חשודים נוספים פרצו לבית ושדדו את הקשישים.
אחד החשודים, בן 23 מכפר קאסם, נעצר לפני שלושה שבועות חשוד נוסף, שוהה בלתי חוקי, בן 22 מכפר ת'לות' נעצר ביום יומים אחר כך. 2 חשודים נוספים שזהותם ידועה למשטרה נמצאים בבריחה. והמשטרה מנהלת אחריהם מצוד.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בפתח תקווה בדיון בהארכת מעצרם של החשודים ביום חמישי האחרון הוארך מעצרם ב-5 ימים והוגשה נגדם הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדם מחרכתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

״משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאיתור עבריינים הפוגעים בבטחונם וברכושם של האזרחים ותפעיל את מירב המאמצים ומיטב האמצעים העומדים לרשותה, עד למיצוי החקירה והעמדם לדין.״ אמרו במחוז מרכז של המשטרה בעקבות פיענוח הפרשה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות