המדינה ערערה על קולת עונשו של מורה שפגע מינית בילדה בת 9

אביתר גרוס נידון ל-9 חודשי עבודות שירות בלבד לאחר שהורשע במעשי פדופיליה. הפרקליטות: "העונש סוטה לקולא באופן משמעותי מהנהוג במקרים דומים ואינו הולם את חומרת המעשים"
דניאל בן חמו |

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש ערעור על קולת עונשו של המורה אביתר גרוס שהורשע כי ביצע עבירות מין בקטינה בת 9 שהייתה תלמידתו ונידון ל-9 חודשי עבודות שירות בלבד. בערעור שהגישה הפרקליטות נטען כי מדובר בעונש קל מדי שאינו הולם את חומרת המעשים. "שגה בית המשפט כשמצא לחרוג ממתחם העונש ולהימנע מהטלת עונש מאסר בפועל", נכתב לבית המשפט.

כזכור, לאחרונה הורשע גרוס בבית משפט השלום בפתח תקווה שגזר עליו עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 40 אלף שקל למתלוננת.

בהודעת הערעור שהגישה הפרקליטות, נכתב כי עונשו של גרוס "סוטה לקולא באופן משמעותי ממדיניות הענישה הנוהגת במקרים בעלי נסיבות דומות". לפי הפרקליטות, אין בעונש שהושת על גרוס "כדי להלום את חומרת המעשים ואת היקף העבירות ואין בו כדי לענות על הפגיעה בקטינה".

עוד נטען, כי "שגה בית המשפט קמא בכך שמצא לחרוג ממתחם העונש ההולם בנסיבות תיק זה, עד כדי הימנעות מהטלת עונש מאסר בפועל, מקום בו הדבר מתחייב ובית המשפט שגה בקביעת מתחם ענישה שאיננו נותן ביטוי הולם למעשיו של המשיב בנסיבותיהם".

גרוס, על פי הרשעתו, היה מורה של הקטינה בהיותה בת 9. הוא קרא לה לצאת משיעור אחר, לקח אותה לפינה מוסתרת בתוך בית הספר, וביצע בה מעשים מגונים ברף גבוה. המעשים בוצעו שלוש פעמים, בתוך תקופת זמן קצרה, בבית הספר. "בית הספר", נכתב בערעור, "הוא מקום שאמור להיות מבצר ומגדלור עבור הקטינים הבאים בשעריו". אולם, גרוס "ניצל את האמון שנתנה בו הקטינה, את הנגישות אליה שהקנה לו מעמדו כמורה, ופגע בה באופן שפגע בה ושינה את חייה".

עוד נכתב בהודעת הערעור כי החלטת בית משפט השלום לחרוג ממתחם העונש ההולם בשל חריג השיקום הייתה שגויה. הפרקליטות מסכימה שאכן היה מקום להתחשב בגרוס בשל ההליך הטיפולי שעבר "ברם, אין מדובר בהליך שיקומי כזה המצדיק חריגה, ממתחם העונש ההולם, בוודאי לא חריגה כה גדולה.. ודה-פקטו הימנעות מהטלת עונש ממשי".

בפרקליטות הוסיפו: "ראוי היה לשקול את הדבר לעניין המיקום הנמוך בתוך המתחם. בית המשפט קמא ציין בגזר דינו את הפגיעה בקטינה. ואולם, במבחן התוצאה, לא ניתן משקל ראוי לעוצמת הפגיעה בה. המערערת תטען, כי עונש הולם, בנסיבות תיק זה, צריך לכלול רכיב מאסר בפועל כדי להלום את המעשים ואת ההשלכות הקשות שלהם על הילדה הנפגעת".

"מסר רם וברור ראוי שיצא תחת ידי בית המשפט הנכבד", כך לפי הערעור. "מסר שיש לקוות שיהיה בו גם הרתעת הרבים והרתעת היחיד, אך לא זו אף זו – מסר לקטינה. מסר להוריה. מסר לקהילת בית הספר שנחשפה למעשים האמורים. מסר לציבור הרחב. מסר שאיננו צופה רק פני עתיד, אלא מסר חד וברור כי המעשה שכבר נעשה דורש ומצדיק עונש ממשי. מסר שישקף את סלידת החברה מפגיעה מינית בקטינים על ידי מי שאמורים להיות להם למגן".

המדינה מבקשת את החמרת עונשו של גרוס ומדגישה בערעור כי מתחם העונש הולם בנסיבות דנן נע בין 24 ל- 48 חודשי מאסר בפועל.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות