כתב אישום בעקבות מותו של פועל סיני באתר בניה

כתב אישום הראשון הוגש הבוקר בעקבות חקירה של מפלג חקירות תאונות עבודה "פלס" בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה
רונן לוי |

כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום ברמלה מייחס לחוסאם מרעב (27) ואחמד אבו חדיר (32) תושבי ירושלים, גרימת מותו ברשלנות של shi hui , אזרח סיני בן 45.

על פי כתב האישום, חברת צפריר וזוהר שרבט השקעות עסקה בהקמת מבנים למגורים ברחוב ז'בוטינסקי ברמלה. באתר הוצב עגורן צריח נייח אשר הופעל על ידי מרעב ושימש להרמה ושינוע של חומרים וציוד באתר. אבו חדיר עבד באתר כחשמלאי.

לפני 8 חודשים, הגיע אבו חדיר יחד חשמלאי נוסף, לצורך ביצוע עבודות חשמל בבניין. לצורך העלאת ציוד החשמל לקומה החמישית, בהעדר מעלית בבניין, החליט אבו חדיר להעלות את הציוד באמצעות העגורן בתוך שק. בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה, העמסת מטען בעגורן צריח, תעשה רק על ידי "עניבן", מי שהודרך ומאומן בשיטות לקשירת מטענים ותלייתם על העגורן, בשימוש באביזרי הרמה ומי שהוסמך להכווין את מפעיל העגורן המכונה "אתת".

אבו חדיר פנה לאתת מוסמך, ששהה באתר, וביקש ממנו כי יקשור את השק לעגורן וינחה את מרעב במהלך העלאת השק. האתת סרב לעשות כן. לאור זאת, נטל אבו חדיר את מכשיר הקשר של האתת, קשר את השק לעגורן והכווין את מרעב, על אף שאינו מוסמך לכך, על מנת להעלות את השק. בנוסף, מרעב ואבו חדיר עשו שימוש בשק כאביזר הרמה בניגוד לתקנות הבטיחות.

מרעב הרים את השק באמצעות העגורן, בהתאם להכוונת אבו חדיר ביודעו כי אבו חדיר אינו מוסמך לכך ולמרות שהעגורן לא יכול היה להניח את השק במרפסת הקומה החמישית בצורה אנכית הנדרשת על פי החוק. השניים לא עשו שימוש בפיגום הנדרש לצורך הנחת השק במרפסת, למרות שבבניין היו שני פיגומים מתאימים. באותה עת, בלטו ממרפסת בגובה של 24 מטרים, קורות ברזל. בעת העלאת השק, כשמרעב מפעיל את העגורן ואבו חדיר מכווין אותו, והשק מול מרפסת הקומה החמישית, הושיט החשמלאי הנוסף את ידיו כדי לתפוס את השק.

באותו הזמן עסק המנוח SHI HUI, אזרח סין, בהכנת והתקנת אבני חיפוי על הקרקע בסמוך לבניין. כתוצאה מפעולותיהם של מרעב ואבו חדיר, אונקל ושרשראות העגורן פגעו בקורות וגרמו לנפילתן לקרקע. אחת הקורות פילחה את הקסדה שחבש המנוח וגרמה לו חבלת ראש אשר הובילה למותו.

מרעב ואבו חדיר פעלו ברשלנות באופן הבא ובכך גרמו למותו של המנוח: אבו חדיר העמיס את המטען על העגורן והכווין את מרעב, למרות שלא הוסמך לכך, מרעב הרים את השק ונשמע להוראות ההכוונה של אבו חדיר ביודעו כי אבו חדיר אינו מוסמך לכך והשניים עשו שימוש בשק להרמת הציוד, למרות שלא מדובר באבזר הרמה כנדרש על פי החוק לשם מניעת סיכון. בנוסף, מרעב הפעיל את העגורן כאשר הוא יודע שלא יוכל להניחו במרפסת הקומה החמישית בצורה אנכית, בניגוד לתקנות הבטיחות בעבודה, השניים לא עשו שימוש בפיגום הנדרש על פי תקנות התעבורה לצורך הנחה בטוחה של השק, השניים פעלו בשיטת עבודה מסוכנת על אף שהיו מודעים לקורות הבולטות ממרפסות הבניין, גרמו במעשיהם לנפילת הקורות ולא התנהגו כפי שאדם מן הישוב היה נוהג בנסיבות העניין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות