פצוע הפיגוע דורש "הרסו את בית המחבל שפגע בי"

כזכור לפני כשבועיים אירע פיגוע קשה בעיר חברון משה גרינבלט צעד עם חברתו מקרית ארבע לחברון דרך ציר המתפללים בדרך ארב לו מחבל בן 17 ופגע בו באופן בינוני
רונן חיים |

המחבל פגע במשה גרינבלט ולאחר מכן ניסה אף לפגוע בחברתו, אך כוח צה"ל שהיה במקום התערב ועצר את המחבל. משה אושפז בבית החולים וסובל מחבלות חמורות.

היום פנה משה באמצעות ארגון בצלמו ועו"ד מיכאל ליטווק לשר הביטחון נפתלי בנט להרוס או לפחות לאטום את בית המחבל.

במכתב שנשלח על ידי יועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק נכתב

אין כל ספק שהרס בתי מחבלים גם כאלה "שרק פצעו" מציל חיים. כך גם קבע השב"כ ולכן דרש בשנה האחרונה מצה"ל מספר פעמים להרוס בתי מחבלים "שרק פצעו"

אולם הפצ"ר מסרב מסיבות מוסריות.

גם היועמ"ש לממשלה ופרקליט המדינה ואפילו בג"ץ אישרו מפורשות שמותר לאטום בתי מחבלים שרק פצעו . ובהתאם לכך נאטם חלק מבית המחבל שפגע בחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. אבל הפצ"ר מסרב.

במכתב הזכיר עו"ד ליטווק שבעבר שר הביטחון לחץ להרוס בתי מחבלים .

בנוסף הזכיר עו"ד ליטווק במכתבו את שאר בתי המחבלים אשר רצחו את רינה שנרב ודביר שורק והרב רזיאל שבח וכן המחבל שפצע את בני משפחת נבוס בגוש עציון. אך הם טרם נהרסו ודרש להרסם. כמו כן ציין שככל שיוגש בג"ץ נגד ההרס על צה"ל לדרוש שהדיון יתקיים מיידי ולא יידחה חודשים ארוכים.

מארגון בצלמו נמסר הרס בתי מחבלים מציל חיים. בהצלת חיים אסור להתמהמה אפילו רגע אחד ולכן אנחנו דורשים משר הביטחון לחתום ולוודא שהבתים נהרסים בהקדם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות