נהג חדש ביצע ׳נהיגת מבחן׳ במהירות 170 קמ״ש והרג אם וביתה התינוקת

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש הבוקר כתב אישום נגד צעיר בן 19 מהכפר עקב בגין המתה בקלות דעת ועבירות נוספות שגרמו למותן של אם ובתה ולפציעה של נוסעים נוספים
מעיין לביא |

על פי כתב האישום, בתחילת חודש דצמבר האחרון, נהג הנאשם ברכבו, מקלנדיה לכיוון צומת עטרות, ומשם בכביש 45 לכיוון מערב כשהוא נוסע בנתיב האמצעי מתוך 3 נתיבים בכיוון נסיעתו. מאז קיבל הנאשם את רישיון הנהיגה שלו ועד לתאונה נהג הנאשם ברכב בעל תיבת הילוכים ידנית פעמים ספורות בלבד וניסיון הנהיגה שלו ברכב מסוג זה היה דל מאוד. נוכח העובדה שרכש את הרכב מספר ימים מועט לפני כן, החליט הנאשם לבצע "נסיעת מבחן" ברכב, כדי לבדוק כיצד הרכב מגיב במהירות נסיעה גבוהה. במהלך הנסיעה הגביר את מהירות נסיעתו בדרך עד כדי מהירות של כ-170 קמ"ש. עם התקרבו לצומת היה שדה הראיה של הנאשם פתוח והרמזורים המוצבים בצומת הראו אור אדום. באותה עת עמדו בצומת ברמזור אדום מספר כלי רכב נוספים. הנאשם, אשר הבחין ברמזור האדום והיה מודע למהירות נסיעתו כחלק מנסיעת המבחן, לא האט את מהירות נסיעתו וכ-40 מטרים מקו העצירה של הצומת פגע עם חזית הרכב בחלק האחורי של הרכב של משפחת רימל ופגע בהמשך ברכבים נוספים. כתוצאה מהפגיעה, הסתבסב הרכב של משפחת רימל ופגע ברכב נוסף, כאשר מעוצמת המכה  הועף גם הוא קדימה לעבר הצומת למרחק של כ-35 מטרים.

כתוצאה מהתאונה נהרגו במקום ציפורה רימל ז"ל ובתה התינוקת בת שלושה שבועות, נועם רחל רימל ז"ל. אב המשפחה, אפרים רימל, נפצע קשה ובנו עדיין מאושפז במצב אנוש בבית החולים, שלושה נוסעים שנסעו ברכבים אחרים נפצעו קל.

במעשיו המתוארים לעיל, גרם הנאשם בקלות דעת, תוך שהוא נוטל סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת מותם ופציעתם של עוברי הדרך, למותן של ציפורה רימל ז"ל ושל נועם רחל ז"ל. בנוסף חבל הנאשם חבלה חמורה שלא כדין באפרים ובאיתי רימל וגרם לפציעתם של שלושה נוספים. כמו כן, נהג הנאשם במהירות בלתי סבירה, נהג ברכב ללא ביטוח וגרם נזק לרכוש.
‪ ‬
הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להאריך את התנאים המגבילים בו מצוי הנאשם כיום, בין היתר מעצר בית מלא ופסילת רישיון הנהיגה שלו, עד לתום ההליכים נגדו.
עו"ד רחל אהרוני-זאבי כתבה בבקשה להארכת התנאים המגבילים כי הנאשם החליט לבצע "נסיעת מבחן" ברכב, נהג ברכב במהירות מופרזת מעל המותר, מהירות של כ-170 קמ"ש, שעט לעבר רמזור אדום בו עמדו באותה עת מספר רכבים, מבלי להאט, והתנגש בעוצמה ברכב הרנו של משפחת רימל וברכב נוסף. כתוצאה מכך, רכב הרנו הסתבסב ופגע גם הוא ברכב נוסף.

 

קליין לסט עורכות דין

עו"ד ליאור קליין ומיטל לסט ממשרד עורכי הדין קליין לסט העוסקות בתחום התעבורה מסבירות "חשוב להבין כי בתאונת דרכים שהתוצאה הטרגית שלה היא מוות, עשויה הפרקליטות לייחס לנאשם אחד משני סעיפים בחוק – גרם מוות ברשלנות או המתה (המתה: מה שהיה הריגה לפני התיקון בחוק העונשין).רף הרשלנות הוא זה שיגדיר האם המתה/הריגה או גרם מוות ברשלנות. המתה כרוכה ברף הרשלנות הגבוה יותר, לדוגמה, אחריות לתאונה שגרמה לתוצאה קטלנית בזמן שהנהג תחת השפעת אלכוהול או סמים, במצב רשלנות כזה העבירה המתאימה יותר הנה המתה." עוד אומרות עורכות הדין קליין לסט  כי "במקרה המתואר בכתבה נהג הרכב נסע במהירות של 170 קמ"ש, מהירות שללא כל ספק מוגדרת כמהירות בה רף הרשלנות גבוה ולכן מתאים יותר לעבירת ההמתה. במקרים אחרים של תאונה הנובעת מטעות או היסח הדעת, מייחסים לנהג גרם מוות ברשלנות. מדובר בשתי עבירות שונות לחלוטין, בעלות רף ענישה שונה לחלוטין, בעבירות המתה בקלות ראש מדובר בעונש מקסימלי של עד 12 שנות מאסר בעוד בעבירת של גרם מוות ברשלנות מדובר בענישה של עד 3 שנות מאסר."

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות