תביעה: האישה נפלה בכפר הנופש בכנרת בשל רשלנות המקום ונותרה נכה

כפר הנופש בצפון לא גידר שטח בין מפלס העליון לבין המפלס התחתון ואישה שבאה עם בני משפחתה לחגוג את יום הולדתה ה-70, נפלה ונפצעה קשה במרפק וכתף ימין ונותרה נכה
רונן לוי |
כסאות נוח חוף ים שחפים שחף

באחרונה הגיש עורך הדין דן זילברמן, לבית משפט השלום ברחובות, תביעת נזיקין נגד כפר הנופש והחברה המבטחת.
לפני קצת למעלה משנה, הזמינה משפחתה של התובעת, לכבוד יום הולדתה ה – 70 חופשה משפחתית ל – 22 נפשות. בערב הראשון של הנופש, קצת אחרי חצות החליטה כלת השמחה לסיים את היום ולפנות אל חדרה המשותף לה ולבעלה אשר היה כבר בחדר, וזאת על מנת ללכת לישון.

האישה ששהתה במתחם המדשאות לא רחוק מהחדרים, הודתה לכל יתר בני המשפחה שעדיין המשיכו לשבת והחלה עושה את דרכה לחדרה. בעודה פוסעת בחושך כבד, על המדשאה בזהירות רבה, מצאה עצמה פתאום נתקלת בעצם לא מזוהה ונופלת מטה מהמפלס העליון, עליו צעדה, ישירות אל המפלס התחתון, הנמוך יותר של המדשאה, תוך שהיא נפגעת בעוצמה רבה במרפק וכתף ידה הימנית והדומיננטית.

לאחר הנפילה, נותרה התובעת למשך רבע שעה, לערך שכובה על ארץ נאנקת מכאבים, עד אשר הצליחה להרים את עצמה ולהגיע אל חדרה. מיד לאחר שנכנסה לחדרה צולעת, עם יד ימין צמודה לגופה ואחוזה בידה השניה, התקשרה אל כלתה ועדכנה אותה בדבר התאונה. לא חלף זמן רב וכלתה הגיע לחדרה שהיא אוחזת בתחבושת על מנת לקבע את ידיה של התובעת. כמו כן, עודכנה על ידי כלתה, כי מקרה התאונה שלה דווח על ידה, לעובדי דלפק הקבלה. העובדים למעט אותה תחבושת שמסרו לידה, לא ראו לנכון להציע כל עזרה ממשית לרבות הזמנת ניידת מד"א.

בבוקר שלמחרת שהכאבים רק התגברו, פנתה האישה בליווי בעלה וכלתה אל דלפק הקבלה וביקשה לראות את הרופא או החובש המועסק בכפר הנופש וכן לשוחח עם המנהל ולהפתעתה התברר כי אין כל רופא, חובש או מרפאה בשטח הכפר וכי עדיף להתפנות למר"ם. בינתיים עד שהתפנתה הראו בני הזוג למנהל את מקום נפילתה. בתגובה אמר לה המנהל: "אם אני הייתי נופל כאן אני חושב שהייתי מת במקום". אולם, מעבר לאמירה זו לא באמת הוענק על ידו כל סיוע.

14בהמשך התפנתה האישה לקבלת טיפול בקופת חולים כללית בטבריה וזאת על מנת לקבל טיפול ראשוני שם אובחן כי היא סובלת מנפיחות, מרגישות והגבלה בהנעת המרפק. על כן, הפנה אותה לביצוע צילום במרפק ימין וביצוע קיבוע עם סד גבס נוכח השבר.

מאחר והנופש נקבע לכבוד חגיגות יום הולדתה של התובעת ו-22 בני משפחה הגיעו לנופש, בחרה התובעת, למרות הכאבים העזים מהם סבלה ואי יכולתה לתפקד או להשתתף בפעילויות השונות שתוכננו לנופש, שלא להעציב אותם ולהישאר איתם עד למועד הפינוי למחרת. לאחר חזרתה לביתה הכאבים לא רק שלא פסקו, אף החריפו והיא הלכה לאורתופד מומחה וטיפולי פיזיותרפיה אולם עדיין פרת לנכות הזמנית של 100 אחוזים למשך מספר חודשים, היא תישאר עם נכות צמיתה משוקללת בשיעור 14.5% הגין פגיעתה בכתפה ומרפקה מצד ימין.

על פי התביעה, אותה הגיש עו"ד זילברמן, אתר הנופש התרשל בין היתר אך לא רק בכך שבמועד הנפילה כלל לא היה באפשרות התובעת להבחין בהבדלי הגובה הקיימים בין מפלסי הדשא שכן המקום היה חשוך וללא כל תאורה מספקת וחזקה שדלקה באותה העת, לא היתה כל גדר המקיפה בשלמותה את כל החומה ובכך מפרידה בין המפלס הגבוה למפלס הנמוך באופן הרמטי וגם לא היו שלטים שמטרתם להתריע בפני הנוכחים במתחם מפני שינוי גבהים זה. עו"ד זילברמן גם ציין כי לפני התאונה הזו לא סבלה התובעת מפגיעה או חבלה או כל אירוע במרפק או בכתף הימנית שלה.

עו"ד דן זילברמן
עו"ד דן זילברמן

עו"ד דן זילברמן מתעסק בתחום נזקי גוף וביטוח, נפגעי פעולות איבה, ביטוח לאומי, רשלנות רפואית, תביעות נכי צה"ל, אנשי כוחות הביטחון, תאונת דרכים/ עבודה, צוואות/ירושות, מקרקעין והתחדשות עירונית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות