אישום: מערכת החשמל לא תוחזקה וצעירה מתה כתוצאה מרשלנות

אחד ממקרי המוות המזעזעים, שני ברדיצ'בסקי ז"ל, שרק עברה לגור בדירה בטירת הכרמל, עם בעלה הטרי, התחשמלה למוות כאשר נכנסה להתקלח בשל ליקויים במערכת החשמל בדירה
אייל חן |

היום, כשנתיים וחצי אחרי, הוגש לבית המשפט השלום בחיפה כתב אישום נגד נדב לוי (39) האחראי על השכרת הדירה ואליהו יחיא (64) שביצע עבודות חשמל בדירה, בגין גרימת מותה ברשלנות של ברדיצ'בסקי ז"ל.
מכתב האישום עלה כי לוי, נכדו של בעל הדירה היה אחראי על השכרת הדירה וגם התחזוקה השוטפת שלה, לרבות טיפול בליקויים שונים בדירה באמצעות בעלי מקצוע. ואילו באותה תקופה, ביצע אליהו יחיא, עבודות אחזקה שונות בדירה, לבקשת לוי. בין היתר, ביצע אליהו עבודות חשמל בדירה, וזאת למרות העובדה כי אינו חשמלאי מוסמך כדין.

בתחילת חודש אוגוסט 2017, חתם דני ברדיצ'בסקי , על חוזה שכירות בדירה ועבר להתגורר בה ביחד עם כלתו שני ברדיצ'בסקי ז"ל. מרגע כניסתו לדירה, נתקל דני בבעיות חשמל חוזרות ונשנות, והוא התלונן על כך בפני נדב, אשר הפנה אותו לאליהו כשהוא מציין בפניו, כי אליהו הינו איש האחזקה של הדירות ברשותו והוא יוכל לסייע לו בכל בעיות החשמל בדירה.

מעדות שנגבתה אחרי האירוע עלה כי היו עוד קודם לתלונותיו של דני, תלונות קודמות מטעם הדיירת הקודמת בדירה על בעיות עם החשמל וזאת עקב קצר חשמלי באחד ממכשירי החשמל, שגרם לתקלות חוזרות ברשת החשמל אשר גרמו לקפיצת מפסק הפחת והפסקת זרם החשמל בדירה.

אליהו שכאמור אינו, חשמלאי מוסמך, הגיע במספר הזדמנות לדירה, חיזק מספר חוטים רופפים בארון החשמל. אך שוב קפץ מפסק הפחת, ונפסק זרם החשמל לדירה. בשל כך, קנה נדב ביום עשרה ימים לאחר שבני הזוג נכנסו לדירה, מפסק פחת חדש ומסר אותו לדני וביקש ממנו לתאם התקנה עם אליהו. דני תיאם עם אליהו להגיע מספר ימים לאחר מכן, להתקין את מפסק הפחת .

יומיים לפני הגעתו של איש האחזה להתקין, שהו דני וכלתו בדירה. דני הדליק את המזגן בדירה ויצא לתפילה בבית הכנסת ושני, כלתו נשארה לבד בדירה. היא נכנסה להתקלח ומאחר ובאותה עת היה קצר חשמלי, נוצר מתח גם בשפופרת הארקה שבשקעי הדירה, ובמקומות מוארקים אחרים, לרבות בצנרת המתכתית של המים. וכאשר שני פתחה את זרם המים במקלחת. זרם המים הוליך בתוכו חשמל, אשר חדר אל גופה של המנוחה.
המנוחה נפגעה מעוצמת זרם החשמל שחדר את גופה, נפלה ארצה ופעולות החייאה שבוצעו בה על ידי צוותי מד"א לא הועילו, ומותה נקבע במקום.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות