עבודות לתועלת הציבור ומאסר על תנאי לגבר שהורשע בגידול סמים

מאסר על תנאי ו300 שעות עבודה לתועלת הציבור הטיל השופט שי ברגר, על תושב בן 37, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של גידול סמים מסוכנים והחזקת תחמושת נשק
אייל חן |

בית המשפט קיבל את דברי הסניגורית, עו"ד רלי אבישר רווה, שהנאשם גידל את הסם לצריכתו העצמית כדי להימנע מלהתרועע עם חברה עבריינית.

על פי כתב האישום המתוקן, לפני כשנה וחצי, בשעות אחר הצהריים, במהלך חיפוש שבוצע בדירה בה התגורר הנאשם ובת זוגו, באילת, נמצאו סמים מסוכנים מסוג קנבוס, במשקל כולל של 170.3 גרם נטו, אותם החזיק הנאשם במקומות שונים בדירה, וכן נמצאו באחד החדרים חמישה שתילי קנבוס במשקל 3.1 ק"ג נטו, אותם גידל הנאשם, שהחזיק גם ציוד לגידול סמים מסוכנים, משקל אלקטרוני, וספרות העוסקת בגידול סמים. בהמשך החיפוש גם נתפסה מחסנית לרובה M16 עם 29 כדורים.

נציגת התביעה, טענה כי העבירות אותן ביצע הנאשם, מהוות אירוע אחד, ולכן יש לקבוע מתחם עונש אחד. ביחס למדיניות הענישה הנוהגת, שנע בין 6 חודשי מאסר שיכול וירוצו בעבודות שירות ועד 12 חודשי מאסר בפועל. התביעה הפנתה את בית המשפט לאופן גידול הסמים ולכך שהנאשם החזיק בספרות מקצועית וציוד נלווה ופעל בתחכום. לדברי התביעה, העבירה הדומיננטית שביצע הנאשם היא גידול הסמים לצורך הפצתם, שכן עבירת החזקת התחמושת איננה בנסיבות מחמירות ונטען כי בתי המשפט מדברים כל הזמן על הצורך להחמיר בענישת מי שנמנה עם שרשרת הפצת הסם, ולכן על אף הנסיבות החריגות, עתרה התביעה לעונש מאסר.

מנגד טענה עורכת דינו של הנאשם, עו"ד אבישר רווה, טענה כי מדובר בנאשם ששיתף פעולה עם כלל הגורמים מהרגע הראשון. לדבריה הנאשם סובל מפוסט טראומה וגידל את הסם לצריכתו העצמית כדי להימנע מלהתרועע עם חברה עבריינית. עוד טענה כי לא מדובר בעבירת גידול סם לצורך הפצתו, שכן שכתב האישום תוקן כך שנמחקה עבירת הסם שלא לצריכה עצמית, וכי יש להבחין בין צמחים לעומת סם שמוכן לשימוש.

השופט ברגר כתב בגזר הדין כי מאחר ולא נמצא ציוד נוסף המשמש להפצתו של הסם, עוצמת הפגיעה בערכים המוגנים הינה בינונית בנסיבותינו. למרות זאת השופט ציין את הודאת הנאשם בכתב האישום המתוקן, נטילת האחריות על ידו, החרטה הכנה שהביע לפני שירות המבחן ובאולם הדיונים וכן עבר פלילי ישן שאינו מכביד, ולכן קיים סיכוי ממשי לשיקומו עובדה שיש בה כדי להצדיק סטייה ממתחם העונש ההולם לקולא, כך שניתן להסתפק בצווי של"צ. "יש לקוות כי הנאשם יתמיד בדרך השיקומית ויצדיק את האמון שניתן בו, שאם לא כן, ניתן יהיה לגזור את דינו מחדש, תוך התחשבות במתחם הענישה ההולמת", סיכם השופט ברגר.

עו"ד רלי אבישר רווה

משרדה של עו״ד רלי אבישר רווה מתמחה בדין הפלילי, עבירות צווארון לבן, ייצוג אסירים, בקשות לסגירת תיקים, מחיקת רישום פלילי, שינוי עילת גניזה, ייצוג בהליכי שימוע טרם הגשת כתב אישום, תיקי סמים ואחזקת נשק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות