ארגון הכבאים ויו"ר הועד תבעו את מפקד אזור השרון במכבי האש

דווקא עכשיו, כאשר מערך הכיבוי עומד בעין הסערה, לאחר טביעת שני הצעירים במעלית בשכונת התקווה, הסכסוך בתוך מכבי אש עולה מדרגה
מעיין לביא |

יו"ר ועד העובדים במכבי האש, אבי אנקורי וארגון הכבאים, תבעו באחרונה תביעת לשון הרע, בסך 100 אלף שקלים, את מפקד אזור השרון במכבי האש, טפסר רוני קדם, בעקבות פרסום של קדם נגד אנקורי, בקבוצת הווטסאפ של מפקדי התחנות.

על פי התביעה בתחילת חודש דצמבר האחרון, הציג טפסר קדם, אשר משמש כמפקד אזור השרון במערך הכבאות, את ארגון הכבאים הארצי כמי שבוחר להשתמש בכספי העובדים למטרותיו האישיות של יו"ר הועד אבי אנקורי, בדמות מימון ייצוג משפטי בתיקיו האישיים של אנקורי. לטענת אנקורי בתביעה, לקדם היה ידוע לו היטב כי הארגון לא מימן בשום צורה שהיא הליכים משפטיים אישיים כלשהם של אנקורי והארגון ואנקורי, פועלים בהתאם להוראות הדין. שבועיים לאחר מכן פירסם קדם באותה קבוצה, ״רכב יוקרה חדש ע״ח הכבאים. מברוק ליו״ר ארגון הכבאים. הכבאים לא משחקים באש הם רק נותנים לאנקורי לשרוף להם את הקאש״, בתביעה טענו הארגון ואנקורי כי הארגון לא מימן בשום צורה שהיא את ״רכב היוקרה״ שהובא בפרסום ואשר נטען כי שייך לאנקורי.

אנקורי הדגיש בתביעה כי הרכב אינו שייך לו ומעולם הוא לא השתמש בו, והרכב שאותו מעמיד ארגון הכבאים לרשות אנקורי, זול באופן ניכר (למעלה ממאה וחמישים אלף שקלים) מהרכב אותו בחר קדם להציג בפרסום. לטענת אנקורי בשל תפקידו הוא נוסע למעלה מ-80 אלף ק"מ בשנה ובשל בעיה רפואית עליו לנסוע ברכב גבוה.

"באם הנתבע היה בוחר באמת לבקש לשנות את המצב או להבין את פשר התשלומים, הרי שהיה עליו לפנות אל התובעים ולהתנצל לאחר הפרסום אודות בעלי הרכב. משלא עשה כן, הרי שגילה דעתו לסיבה בגינה פעל כפי שפעל – פגיעה בתובעים ובשמם", נכתב בתביעה, "ככל וישנה ביקורת כלשהי של הנתבע באשר לאופן השימוש בכספי התובע 1 (ארגון הכבאים), הרי שעליו לפנות במישרין אל התובע 1 ולקבל מענה לשאלות. חרף זאת, בחר הנתבע בדרך של פגיעה בשמם של התובעים תוך הצגת מצג שווא, ביודעו שכך הוא עושה".

בתגובה לאיום בתביעה שלח טפסר קדם תשובה לעורך דין של ארגון הכבאים ואנקורי, בו הוא דחה את טענותיהם. "מרשך, אבי אנקורי, נוסע בג'יפ המשתייך לקבוצת רכבי היוקרה (גם בזמן כתיבת שורות אלו), כאשר גם בעבר מרשך הקפיד לנסוע גם קודם לכן בג'יפ יוקרתי מסוג פג׳ארו. ידוע לי במידת מהמנות גבוהה, ומסביבתו הקרובה מאוד של מרשך, כי בשבוע שקדם להפצת התמונה לכל הפחות, עשה יו״ר הוועד שימוש ברכב זהה במדויק לזה שבתמונה. בסופו של יום, למרות שמרשך מקבל אחזקת רכב מהמדינה, הרי שהוצאות הרכבים הנ״ל, הינם על חשבוני וחשבונם של כלל עובדי המערך", נכתב במכתב תגובה והוסיף כי המושג 'שורף את הכסף' פורסם בכתבה בעיתון ופרט לכך הוסיף: "יש בידי עוד מידע מהימן רב בנוגע לפעולות נוספות, הנוגעות לכספים והתנהלות אישית, אשר לכאורה אינן עולות בקנה אחד עם מי שמצופה ממנו לשים את טובת העובדים ורווחתם בראש מעיניו. גם אני בוחן את צעדיי… ברצוני להבהיר – אין בכוונתי להתנצל על הודעות שלא אני ניסחתי, שאני מוצא בהן המון מן האמת ומהעבודות הידועות לי, ובוודאי שאינני מתכוון לשלם למרשך דבר (מעבר לסכומים הנכבדים הרבים שכבר שילמתי ועודני משלם מידי חודש לארגון הכבאים ואשר משמשים לצערי למימון רכבים, נופשים ועורכי דין שאחד מהם גם מאיים לתבוע אותי)".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות