מקדח נפל ממשאית והרג אישה וילדה הנהג נידון ל-16 חודשי מאסר

נגזר 16 חודשי מאסר בפועל ופסילה לצמיתות מלנהוג על רכב משא, על זכריה בראשי שהורשע בעבירות של גרימת מוות ברשלנות לאחר שלא קשר היטב מקדח זחלי
רונן לוי |

"המטען זז ממרכז הרכב הנגרר לצד ימין ולפיכך נהג הנאשם והוביל "פצצה מתקתקת"", כך כתב שופט בית משפט לתעבורה מרכז, ארז נוריאלי, שגזר 16 חודשי מאסר בפועל ופסילה לצמיתות מלנהוג על רכב משא, על זכריה בראשי שהורשע בעבירות של גרימת מוות ברשלנות לאחר שלא קשר היטב מקדח זחלי, המקדח נפל ומחץ למוות את חנה גאולה דוויק והדס לוי בת ה-5 ז"ל.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, לפני שלוש וחצי שנים, נהג בראשי, במשאית אליה חובר נגרר נתמך, עליו הועמס מקדח חורים זחלי במשקל 14 טון, בכביש 446 מצפון לדרום, מכיוון הישוב נילי לירושלים. בראשי קשר את המקדח לנתמך בשרשרת ברזל קצרה בצדו הימני בלבד, במקום ובאופן שלא היה בהם לעגן או למנוע את תזוזתו. במהלך נסיעתו, זז המקדח ממרכז הנתמך לחלקו הימני.

בכביש 446 בכיוון נסיעת בראשי, קיים נתיב נסיעה אחד הכולל מספר מעגלי תנועה וכאשר הגיע למעגל התנועה השלישי, נהג באופן שאינו מתאים לתנאי הדרך ולאופי המשא. כתוצאה מנהיגתו זו והעובדה שהמקדח לא היה קשור כראוי, בעת היציאה ממעגל התנועה, נפל המקדח מעל גבי הנתמך על המדרכה שמימין למעגל התנועה. ומחץ למוות את חנה גאולה דוויק והדס לוי ז"ל וכתוצאה מהנפילה נפצעו בנוסף, שתי נשים ותינוק שהיה על מנשא.
התביעה הגיעה להסדר טיעון, לפיו עתרה ל- 18 חודשי מאסר בפועל לצד עונשים נלווים ופיצוי למשפחות המנוחות ואילו הסניגור טען לעונש ברף המינימלי, ככל הניתן לביצוע בעבודות שירות ולחילופין 10 חודשי מאסר בפועל. אחת ממשפחות המנוחות, התנגדה להסדר טיעון זה.

"גרימת מוות בנהיגה רשלנית, מזעזעת את אמות הסיפים. היא פוגעת בערך המקודש של קדושת החיים, מפרקת משפחות והשלכותיה על כל המעורבים הרסנית. במקרה שלפני, מדובר בפגיעה קשה בערכים המקודשים, במותן הטראגי של אישה וילדה כבת 5 שנמחצו למוות בנסיבות מזעזעות", כתב השופט נוריאלי בגזר הדין והוסיף: "ניתן היה למנוע תאונה קטלנית זו וניתן היה לעשות כן בכל שלב. הנאשם קשר את המקדח באופן רשלני ורשלנותו זו זועקת לשמים. הציפיה מנהג סביר לקשור את המטען בצורה ראויה ובטוחה… לו היה הנאשם נותן דעתו למטען, היה שם ליבו לתזוזת המקדח על גבי המשאית. למעשה, בשלב זה, המטען זז ממרכז הרכב הנגרר לצד ימין ולפיכך נהג הנאשם והוביל "פצצה מתקתקת"".

כאמור בסופו של דבר השופט נוריאלי, גזר על הנאשם 16 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה לצמיתות על רכב משא, קנס כספי של 5000 שקלים ופיצוי כספי של 20 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות המנוחות. השופט נוריאלי הדגיש בסוף גזר הדין: "אין בסכומים שנפסקו, כדי להקל ואף לו במעט על סבלן של המשפחות ועל כאבן"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות