ננשכת על ידי כלב? נגרם לך נזק גופני או נפשי?

סעיף 41 א' לפקודת הנזיקין קובע אחריות קפידה על בעלי הכלב או מי שמחזיק בכלב דרך קבע, לפצות את מי שנגרם לו נזק גוף, בין אם נפשי או גופני, ישיר או עקיף. אין משמעות אם היתה או לא היתה התרשלות מצד הבעלים. 
עו"ד לילך יחזקאל |
כלב

חשוב לציין שלא רק נשיכה של כלב מזכה בפיצוי, אלא גם נזקים עקיפים שנגרמו כתוצאה מהכלב. לדוגמא: נפילה בעקבות בהלה מכלב, נזק גופני או נפשי שנגרם בעקבות בריחה מכלב וכדומה.

אז מה אם כן, ניתן לעשות, אם ננשכת על ידי כלב?

  • יש לאתר את הבעלים של הכלב, שכן ללא פרטי הבעלים, לא יהיה ממי לתבוע פיצוי. (שם, ת.ז, מספר טלפון).
  • יש לפנות לקבלת טיפול רפואי ולציין בפני הרופא המטפל את הנסיבות המדויקות לפציעה. כמו כן, יש לצלם את הפציעה ואת הכלב התוקף.
  • יש להגיש תלונה במשרד הבריאות בכדי לשלול אפשרות להידבקות בכלבת.
  • מומלץ להגיש תלונה במשטרה כנגד בעלי הכלב הפוגע.
  • יש לפנות לעו"ד המתמחה בתחום הנזיקין על מנת להגיש תביעה לפיצויים בגין הנזק שנגרם.

הכלב שלך נשך מישהו?

המחוקק קבע מספר הגנות לבעלי הכלב, ובמקרים אלו, לא יחויבו לפצות את הניזוק:

  1. הניזוק התגרה בכלב.
  2. הניזוק תקף את בעל הכלב, בן זוגו, הוריו או ילדיו.
  3. הניזוק הסיג גבול במקרקעין של הבעלים.

יחד עם זאת, חובה ההוכחה חלה על בעל הכלב ועליו יהיה להוכיח את קרות המקרים האלו. מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ בהקדם עם עו"ד המתמחה בנזיקין על מנת לבחון את הנסיבות הרלוונטיות ולתכנן את קו ההגנה.

בעל כלב, כיצד תגן על עצמך מתביעות?

כדאי מאוד לרכוש פוליסת ביטוח מתאימה המכסה גם פגיעות במקרה של נשיכת כלבים. קיימים ביטוחים ייעודיים לנשיכות כלבים ולנזקי צד ג', מלבד ביטוחי דירה מורחבים. כמו כן, שימו לב שברוב הפוליסות קיים תנאי לכיסוי שקובע כי במרחב הציבורי הכלב חייב להיות קשור ברצועה ועל פיו מונח מחסום.

 

עו"ד לילך יחזקאל

עו"ד לילך יחזקאל בעלת תואר שני במשפטים וניסיון של כעשור בתחום הנזיקין, הן ממשרדי תובעים והן בחברת ביטוח ועקב כך רכשה ידע וניסיון רב בניהול תיקי נזיקין, משרדה עוסק במתן ייעוץ וייצוג משפטי בתחום דיני הנזיקין וביטוח לאומי, תביעות ביטוח, תאונות עבודה, תאונות אישיות, תאונות תלמידים ועוד. משרדה פועל למען השגת פיצויים מירבים ללקוחותיו, תוך מתן יחס אישי וליווי צמוד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות