מאסר על תנאי ועבודות שירות לרב חב"ד בעמנואל

חודשיים מאסר שירוצו בעבודות שירות בתחנת משטרת ראש העין, ושישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים זה העונש שגזר שופט בית המשפט השלום בכפר סבא אביב שרון על הרב של קהילת חב״ד בעמנואל חיים קיז׳נר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שחיתות ואיום.
רונן חן |
חבד

במרכז הפרשה הסכם קואליציוני עירוני בין אנשי חב״ד לראש העירייה בבחירות 2013 עזרא גרשי שהיה יו״ר ש״ס ונציג מטעמה לראשות העירייה.

על פי כתב האישום המתוקן שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה עולה כי במהלך הבחירות בשנת 2013 לעיריית עמנואל התמודדו שנים על התפקיד מטעם ש"ס ראש העירייה המכהן עזרא גרשי ומולו יו"ר האופוזיציה אליהו גפני.

המצב הפוליטי העירוני היה כזה כי קהילת חב״ד בעיר שיוצגה במועצה על ידי ארבעה חברי מועצה הייתה לשון המאזניים.

בתום הבחירות ניצח גרשי ונבחר לכהונה נוספת.

חקירת המשטרה העלתה כפי שהדבר עולה בכתב האישום נגד חיים קיז׳נר כי ההסכם התמיכה של חב״ד בראש העירייה היה לא חוקי בעליל. ״במהלך המשא ומתן התברר לדגשי שמעבר לדרישות פוליטיות וקהילתיות לגיטימיות, הוא נדרש להסכים גם לדרישות פסולות. בכלל זאת להעסקת אנשים מקהילת חב״ד בתפקידים חינוכים במועצה, ולתמיכת כספיות אסורות למוסדות חב״ד שונים שכלל גם היבט של טובות הונאה אישיות למעורבים במשא ומתן. הנאשם ראה בזמן אמת בדרישות אלה כדרישות שגם עשויות להיטיב עם צרכי הקהילה, אך היה מודע לכך שמדובר בדרישות פסולות. חרף רתיעתו של גרשי מדרישות פסולות אלה, הוא המשיך לנהל משא ומתן שכן ביקש להבטיח את תמיכת חב״ד בו״. נכתב בהכרעת הדין.

עוד עולה מהכרעת הדין כי ראש העירייה גרשי התחייב ״לקדם בכל כוחו״ את מינויו של חיים קיז׳נר למשרת רב העיר עמנואל שהינה משרה בשכר. במקביל התחייב ראש העיריה כי עד מינוי הנאשם לתפקיד רב העיר העירייה תתקצב מוסדות תורניים שפועלים בעיר אשר הנאשם קיבל מהם שכר.

עוד עלה כי מהכרעת הדין כי במסגרת ההסכם בין חב״ד לראש העירייה הוחלט כי לקיז׳נר תהייה היכולת להשפיע על המשך תפקידו של היועץ המשפטי של העירייה אם זה ינסה למנוע את חסום ההסכם בין ראש העירייה לבין תנועת חב״ד בעיר.

עוד עולה כי ראש הרשות העביר סכומי כסף מהקופה הציבורית למימון מוסדות תורניים וישיבה שאותה ניהל חבר המועצה מטעם חב״ד.

במסגרת הסדר הטיעון הודה הרב חיים קיז׳נר בכתב אישום מתוקן והפרקליטות עתרה לעונש של עד חמישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות.

ראש העירייה עזרא דרשי הודה אך הוא בהסדר טיעון ונגזרו עליו שדה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות מאסר על תנאי וקנס בגובה 15 אלף שח.

סנגוריו של קיז׳נר עורכי הדין אייל בסרגליק ורז מורגן הביאו לעדויות אופי גלריה של עדים בטיעונים לעונש הם סיפרו כי הנאשם היה אמור להתמנות בעתיד לדיין בבית דין רבני אולם בעקבות הפרשה הוא לא יתממש. הם סיפרו כי מדובר באב לשבעה ילדים שהוא המפרנס היחיד בבית. עוד טענו כי מינוי רב ישוב לא היה בסמכות ראש הרשות אלא של משרד הדתות.

השופט קבע כי אחד משיקולי הענישה המקלה היו בחלוף הזמן הרב מביצוע העבירה למעלה משש שנים, והעובדה כי הנאשם הפנים את טעותו ״ נראה כי אין חשש שמעשיו יישנו״

עו"ד אייל בסרגליק

עו"ד אייל בסרגליק "תיק זה החל בתור תיק שוחד חמור ביותר. טענות לשחיתות שלטונית קשה. מעצרים מתוקשרים. בסופו של יום לאחר שימוע ארוך, השלמת חקירה, טיפול מסור ואינטנסיבי במשך שנתיים, כתב האישום המתוקן מבהיר כי בסופו של יום הרב פעל לטובת הציבור במסגרת אותו הסכם קואליציוני שאת המו"מ עליו ניהלה הסיעה ושהוא שימש בו כבורר ראשון. אין כל מחלוקת שבניגוד לעובד הציבור גרשי העונש הוא אחר לגמרי. מדובר בתיק שבו המדינה לא העמידה לדין את הסיעה למרות ראיות מוצקות כלפיה (הרב גם לקח אחריות למעשה על מעשי אחרים). לכן, תיק שהחל כתיק שוחד חמור תיק של שחיתות ואיומים (שוחד) מסתיים בקול ענות חלושה של חודשיים עבודות שירות. בימ"ש אף קיבל את טענותינו בדבר אכיפה בררנית והפרת צו איסור הפרסום, לעניין העונש."

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות