גזר דין מקל לגבר מכה

עונש מקל של 300 שעות עבודות לתועלת הציבור ו-1500 שקלים פיצוי, נגזרו בבית משפט השלום בתל אביב, על גבר, בן 35, שהורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון דיוני, בכתב אישום מתוקן בשתי עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש לבת-זוג. השופט רועי פרי, קיבל את טיעוני הסניגור עו״ד יעקב שקלאר שמדובר בגבר ללא עבר פלילי שמאז המקרה לא נפתחו נגדו תיקים.
רונן לוי |
עו״ד יעקב שקלאר
עו"ד יעקב שקלאר

על פי כתב האישום המתוקן, לפני כשנה לפנות בוקר, שהו הנאשם ובת זוגו במועדון בתל-אביב, באותם נסיבות תקף אותה הגבר בכך שאחז בשערותיה ובבגדיה וגרר אותה אל מחוץ למקום. בהמשך הוא אף ירק בפניה והיכה בה במכות אגרוף. המתלוננת הדפה את הנאשם, וכתוצאה ממעשי התקיפה נגרמו לה חבלות של ממש. בכתב האישום פורט גם מקרה שארע חצי שנה קודם לכן, כאשר שהו בדירתם, והנאשם תקף את בת הזוג בכך שהיכה בה במכות אגרוף בפניה ובישבנה, וכתוצאה מכך נגרמו לה חבלות.

בתביעה עמדו על נסיבות ביצוע העבירות, הפנו לתמונות החבלות לאמור בתסקיר שירות המבחן ולערכים המוגנים ולפגיעה בהם ובתוך כך עתרו למתחם של עונש מאסר בפועל לצד הטלת ענישה נלווית של מאסר על תנאי, פיצוי וקנס. הסניגור עו"ד יעקב שקלאר, ביקש מבית המשפט להתייחס כמקובל בתיקים אלה למעשים כמכלול כאירוע פלילי אחד. לטענתו גם הנאשם סבל חבלות במסגרת האישום הראשון. לדברי עו"ד שקלאר כיום הנאשם אינו משתמש באלכוהול, מסר בדיקות שתן נקיות משרידי סם לשירות המבחן ומשולב בהליך טיפולי במסגרת המרכז למניעת אלימות במשפחה.

גם המתלוננת שהגיעה לבית המשפט, ציינה כי היא סולחת לבן הזוג על מעשיו וביקשה מבית המשפט שלא להחמיר עמו. המתלוננת הסבירה כי היא הגיעה מיוזמתה לבית המשפט. ואילו נאשם לפני גזר הדין הביע חרטה על מעשיו ופנה אל בת הזוג והתנצל על מעשיו.

השופט רועי פרי ציין בגזר הדין כי מדובר בגבר ללא עבר פלילי ומאז קרות האירוע לא נפתחו כנגדו תיקים חדשים. "הנאשם הודה בפתח משפטו, חסך בזמן שיפוטי ניכר ובזמנה של התביעה הכללית וכן בזמנם של עדי התביעה ובעיקר חסך העדת המתלוננת בתיקנו. חסכון בהעדת מתלונן או מתלוננת בתיקים מסוג דא מהווים שיקול בלתי מבוטל לעניין העונש", כתב השופט פרי ובסיכומו של דבר הסתפק ב-54 ימי המעצר אותם ריצה הנאשם בתיק זה, ולא הטיל עליו תקופת מאסר נוספת. "אני סבור כי בתיק זה יש פוטנציאל לשיקום, יש להמשיך בו על מנת שנרוויח אזרח המועיל לעצמו ולחברה, כאשר הנאשם לא פתח תיקים חדשים, נעדר עבר פלילי, אינו שותה ומשתף פעולה באופן מוחלט עם שירות המבחן תוך ששומר על מסגרת תעסוקתית יציבה", סיכם השופט פרי.

עו"ד יעקב שקלאר

תגובת הסניגור עו״ד יעקב שקלאר: ״יש לי ביקורת נוקבת כלפי מדיניות המעצרים של התביעה, שגורמת להרס משפחות ומעדיפה כלא על פני שיקום התא המשפחתי. ואכן התביעה ״הצליחה״ לפרק את המשפחה הזאת, לאחר הרחקה של שנה שלמה – בניגוד לרצונם של בני הזוג. בתיקי אלימות במשפחה יש להעדיף את אינטרס השיקום על פני ההרתעה והגמול, למעט בתיקים של אלימות קיצונית. אנחנו מברכים על התוצאה הסופית״.

עו״ד יעקב שקלאר הוא מומחה למשפט פלילי על כל רבדיו, בעל וותק של 25 שנות עבודה במקצוע, עומד בראש משרד המונה 6 עורכי דין, מרצה בבתי הספר למשפטים ובפקולטות באוניברסיטה ובהשתלמויות מקצועיות של לשכת עורכי הדין על עבודת הסניגור הפלילי, פרשן משפטי בערוצי הטלוויזיה והרדיו והתקשורת בנושאי משפט בוערים ומייצג בתיקים החשובים והמפורסמים בתחום הפלילי בכל הערכאות. עו״ד שקלאר נבחר לאחד משמונת עורכי הדין הפליליים המובילים בישראל ע״י מגזין ׳הכי טובים׳ של עיתון מעריב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות