עשרה חודשי מאסר לשוטר שניצל את תפקידו לשכב עם קרבנות סחר בנשים

שופט בית משפט השלום בתל אביב שמואל מלמד גזר על ניקיטה קורילוב שוטר ימר תל אביב עשרה חודשי מאסר ואלפיים שקל קנס לאחר שניצל את מעמדו לקיים קשרים מיניים עם נשים בזנות.
רונן לוי |
תעשיית הזנות

על פי כתב האישום, במסגרת תפקידו כחוקר וכדובר השפה הרוסית, ביצע הנאשם פעולות חקירה שונות במסגרת תיקי חקירה משטרתיים שעניינם חשד לביצוע עבירות של הבאת אדם לעיסוק בזנות, סרסרות, גרימה לעזיבת המדינה לשם זנות או עבדות ועוד. בין היתר, גבה הנאשם עדויות מנפגעות עבירה ומעדות בתיקים אלו וביצע פעולות חקירה בנוגע לנשים. הנאשם היה מגיע למקלט בו שהו נשים המוכרות כקורבנות סחר בבני אדם, חלקן נשים בזנות, והיה בקשר רציף עימן. המשטרה, באמצעות החוקר המטפל, מהווה כתובת עבורן בכל דבר ועניין. כתוצאה מכך נוצרה קירבה ותלות בין הנשים לבין הנאשם, מתוקף תפקידו.

במסגרת הסדר הודה הנאשם והורשע בניצול הקשר האמור כדי לקיים עם הנשים קשרים מיניים בהסכמה. לצורך ניהול הקשרים המיניים עם הנשים, באופן חשאי וכדי להסתיר את המעשים, רכש הנאשם קו טלפון נייד וזאת בנוסף לקו הטלפון הנייד המשטרתי שהיה ברשותו קודם. כמו כן, כדי להסתיר את דבר הקשר בינו לבין הנשים, מחק הנאשם משני מכשירי הטלפון שהיו ברשותו את התכתובות בינו לבין הנשים וכן הנחה חלק מהנשים למחוק את התכתובות ביניהם ולא לספר לאיש על דבר הקשר ביניהם. בעקבות החקירה פוטר השוטר מהמשטרה.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "הנאשם שם עצמו בניגוד עניינים מהותי בין תפקידו המשטרתי וחובותיו במשטרת ישראל, לבין סיפוקו האישי וצרכיו״. עוד קבע בית המשפט כי מעשיו של הנאשם מהווים פגיעה קשה באמון הציבור במשטרה שעה שמי שאמון על האינטרס הציבורי מכניס עצמו לניגוד עניינים חריף כאשר הוא מעדיף את האינטרסים האישיים שלו על פני האינטרס הציבורי אותו הוא משרת.

במח״ש הדגישו יובהר כי מעשיו של הנאשם לא גרמו נזק ראייתי לתיק החקירה המשטרתי בפרשה אחרת המתנהלת כנגד מעורבים אחרים.

 

סנגורי הנאשמים הנוספים בתיק, עו"ד בועז קניג ועו"ד יעקב שקלאר מגיבים להחלטה בזעם:

עו"ד יעקב שקלאר

תגובת סנגורם של שניים מהנאשמים עו"ד יעקב שקלאר "אותו חוקר מושחת העליל על הלקוחות שלי עלילות שוא, גרם למעצר שוא, רימה את בית המשפט בכותרות בומבסטיות ובסיסמאות על סחר בנשים, סחיטה באיומים, התעללות וכיוצב אימרות שפר, כדי להשיג ימי מעצר, כשבמקביל הוא משחית את החקירה. לאחר שהוכחנו את שחיתותו – שוחררו לקוחותיי ממעצר ובוטלו כל תנאיהם המגבילים. היום תוגש בקשה מעודכנת לביטול כתב האישום נגדם כליל."

 

עורך הדין בועז קניג

עו"ד בועז קניג מסר "במסגרת עבודתי כסנגור ייצגתי בתיק המקביל (אשר עדיין מתנהל) את אחד מהנאשמים אשר הואשמו כי סרסרו את הקורבנות. לאחר עיון בחומר החקירה, בתיק המקביל, נחשפתי למידע כי החוקר ניקיטה לאחר שחקר את הנאשם אשר ייצגתי ולאחר שחקר את אותן הקורבנות שהעידו כנגד הלקוח שלי, דאג לנצל את תפקידו ומעמדו הרם בעיני אותן קורבנות וקיים איתן יחסי מין. מעבר לעובדה כי המדובר בזיהום ממשי של אותן חקירות, זאת כאשר בבוקר חוקר אותן ובלילה מקיים עמן יחסי מין אשר כללו אורגיות עם אותן הקורבנות, הרי שמדובר על ניצול ציני ושפל של מצבן של הקורבנות." עוד הוסיף ואמר עו"ד קניג "לדעתי בית המשפט עשה חסד עם החוקר זאת כאשר גזר עליו רק 10 חודשי מאסר, שכן, המדובר על חוקר משטרתי אשר השתמש בתפקידו הרגיש ביותר, ובמקום להגן עליהן, נכנס כאחרון מעבידיהן, והכל לצורך סיפוק היצר האישי שלו. על פי רוב, הקורבנות אותן חוקרים במחלק המוסר הינן נשים העובדות בזנות, שעברו מסכת התעללויות קשה, ובמקרה הספציפי הזה מדובר בנשים הנמצאות בארץ זרה, אשר הגיעו לישראל כתיירות ונשארו לעבוד בזנות, ללא ידיעת השפה והתרבות וחוששות מחקירות המשטרה. אם לא היה די בהתנהגותו זאת, כזכור מדובר על חוקר משטרתי, ובמקום להודות במעשיו כבר בתחילת הדרך בחר להתנהג כאחרון העבריינים, לבצע עבירות של השמדת ראייה." לסיכום מסר עו"ד בועז קניג "כולי תקווה כי חוקרי משטרה נוספים אינם פועלים באופן דומה תוך ניצול ציני של מתלוננים/קורבנות אשר נמצאים לרוב במצב נפשי לא קל, וכי זהו החריג שבחריגים."

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות