העולה החדש מצרפת, התגלה כגנב סידרתי

צעיר בן 23 שעלה מצרפת, הורשע בשבעה מקרי פריצה שביצע במשך כשנה מאז עלייתו ארצה. במקרה אחד היה בבית ילד בן 8 והוא החל לשוחח ולהסתובב איתו בבית
אייל חן |

צעיר בן 23 שעלה מצרפת, נידון ל-26 חודשי מאסר, בבית משפט השלום בנתניה, לאחר שהורשע בשבעה מקרי פריצה שביצע במשך כשנה מאז עלייתו ארצה. במקרה אחד היה בבית ילד בן 8 והוא החל לשוחח ולהסתובב איתו בבית.
זה הסיוט של כל הורה, גנב נכנס לבית כאשר ילד בן 8 ועובדת ניקיון שהו באותה עת בבית. בתחילה לא הבחין הילד בגנב שהסתובב בסמוך לו ועלה לקומה השניה, בהמשך משלא מצא את מבוקשו, חזר לקומת הכניסה, נטל מתוך תיקה האישי של המנקה כסף מזומן ומשביקש לעזוב את הבית פגש בילד. במקום לצאת הגנב החל לשוחח עם הילד ושוטט איתו ברחבי הבית ורק לאחר מכן עזב את המקום.

לאחר המקרה נעצר החשוד והתברר כי מדובר בגנב סידרתי שהוגשו נגדו מספר כתבי אישום, בין השאר הוא פרץ לחדר במלון, כאשר המתלוננת ואחרת ישנו בו והוא נטל מתיק המתלוננת כסף מזומן ותכשיטים. פרט לכך הוא נהג לגנוב מכשירי טלפון, הכל תוך כניסה לבתי עסק וגניבה מתיקים או משרדים. באחת החנויות בנתניה, שם כבר הכירו אותו ואת ה'תחביב' המפוקפק שלו נאסר עליו על ידי בית המשפט להיכנס לחנות, אולם הוא לא עמד בפיתוי ונכנס שוב ובשל זאת הוא הואשם בהפרת הוראה חוקית.

הנאשם עצמו הביע חרטה על מעשיו בעיקר על אירוע ההתפרצות בו פגש את הילד בן ה-8 והסביר כי באותה עת היה מכור לסם וכיום מבין היטב שטעה. השופטת מירב גרינברג ציינה בגזר הדין כי הנאשם לא חשש להיכנס למקומות עבודה או למשרדים ולגנוב ממתלוננים רכוש יקר ערך ממש תחת אפם. "מעשיו של הנאשם קשים וחמורים ולא ניתן לראות בהם אירוע אחד אלא שרשרת של אירועים שבכל אחד מהם פגע הנאשם פגיעה משמעותית ברכושו של אדם, אך בעיקר בפרטיותו ובביטחונו האישי ולצידם החשש לפגיעה הנובעת ממפגש אפשרי בין נאשם לקורבן", כתבה השופטת בגזר הדין והוסיפה: "בענייננו אותו חשש התממש בחלק מהתיקים, ובעיקר יש לציין לחומרה את התיק העיקרי שבו נכנס הנאשם לבית בו שהה קטין כבן 8 ועל אף זאת לא חדל ממעשיו, והמשיך להסתובב בעזות מצח ברחבי הבית עד אשר השלים את זממו. בסופו של מעשה פגש הקטין בנאשם וזה אף שוחח והסתובב איתו ברחבי הבית וניתן רק לשוות את החרדה והמצוקה שבה היה נתון הקטין במעמד זה".

בסיכומו של דבר השופטת גרינברג גזרה עליו 26חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי למתלוננים בפריצה לבית בו שהה הילד בן ה-8 בסך 1500 שקלים וכן חתימה על התחייבות בסך 2000 שקלים שלא יעבור עבירה דומה שנתיים מיום שחרורו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות